Ruch niechciany a taryfikacja (bylo: PLC - internert z gniazdka ROFL)

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Mon 04 Mar 2002 - 14:59:53 MET

Sławomir Białek napisal(a) [03 Mar 2002]:

> jeszcze mogę przypomnieć problem taryfikacji ruchu,
> generowania komuś ruchu niechcianego, itd.

Tak sie zastanawiam, w jaki sposob zdefiniowac ruch niechciany.
Zakladajac, ze bezpieczenstwo komputera lezy w gestii uzytkownika, odpada
kwestia "ktos mi zainstalowal trojana, ktory wysyla/sciaga jakies rzeczy".
Jezeli uzytkownik nie uruchamia zadnego serwera, mozna jako ruch
niechciany zaliczyc wszystkie sesje przychodzace. Jezeli uruchamia serwer
- limitowanie transferow powinno byc w gestii uzytkownika. W kazdym
przypadku nalezaloby natomiast odrzucic przychodzacy ruch ICMP.
Gdyby sie wiec jakos dalo realizowac odpowiednie filtrowanie ruchu (mysle
bardziej o kwestiach proceduralnych, bo techniczne daloby sie rozwiazac),
liczenie ruchu ma sens.

A ze trzeba wziac odpowiedzialnosc za generowany przez siebie ruch, ze
trzeba sie na tym calym Internecie znac... to by juz nie byl raczej dostep
dla mas, a dla swiadomych uzytkownikow?

> ja to właściwie byłbym nawet za tym, żeby można było
> płacić za 1MB

Wbrew pozorom jest calkiem dobry pomysl, ludzie zaczeliby szanowac
przepustowosc :)

--
					(moskit_at_irc.pl)