Re: Z Polboksu do Ipartners, czyli droga przez mękę

Autor: Jacek Zapala (jacek_at_it.pl)
Data: Fri 08 Feb 2002 - 17:44:07 MET

Leszek Krupiński <leszek_at_php.net> writes:

> Ship log, stardate: [-30]7979.1, Jacek Zapala reports:

> No to miło że tak sądzisz, ale zadałem pytanie co się może dziać na
> danym odcinku, a kupa ludu rzuciła wynikami whois. Widzisz gdzieś jakiś
> mój błąd? Wiem, że łącze jest w jakiś sposób powiązane z ipartnersami i
> ijednocześnie tepsą, co napisałem. Nie wiem jak to dokładnie jest
> zorganizowane, więc nie pisałem.

Oni rzucili wynikami whois, bo wiedzieli coś, z czego pewnie nie
zdawałeś sobie sprawy: upraszczając, routery routują pakiety na
podstawie adresów docelowych. I jeśli jakiś adres docelowy (np. ten,
który podałeś) jest adresem TPSA, to jest routowany do TPSA i choćby
jakiś admin mówił, że "to łącze jest jakoś powiązane z ipartnersami",
to pakiet wygenerowany poza ipartners do tego adresu poprzez ipartners
iść nie będzie. Po prostu taki router przy podejmowaniu decyzji gdzie
to posłać bierze pod uwagę informację "to jest adres TPSA" oraz
"pakiety do TPSA ślę tędy a tędy".

        Jacek