Re: Neostrada

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.pl)
Data: Mon 19 Nov 2001 - 01:52:43 MET

Szymon Dowkontt napisal(a) [11 Nov 2001]:

> Uzupelnie jeszcze HIPOTEZE, ze pomysl moze pochodzic nie koniecznie od
> operatora - system logowaniea sie doatarcza pewnych danych
> statystycznych o kliencie.
[...]

Zapominacie o najbardziej podstawowym fakcie.

Operatorzy zyja ze SPRZEDAZY uslug.

Zeby sprzedac usluge, trzeba umiec odpowiednio ja "policzyc". Uslugi
ryczaltowe dostarczaja stosunkowo male (i malejace) zyski. Umiejetnosc
naliczenia np. czasu trwania sesji, lub ilosci przeslanych danych
umozliwia operatorowi odpowiednia taryfikacje i rozliczanie klientow.
Zwroccie chocby uwage, ze protokoly sygnalizacji w telekomunikacji
(lacznie z SS7) powstaly przede wszystkim w celu rozliczania uslug!

Poniewaz operatorzy sa firmami komercyjnymi, nastawionymi na osiaganie
zystkow, proponuje zastanowic sie nad ich punktem widzenia zanim
zaczniecie konstruowac spiskowe teorie dziejow.

Oczywiscie (zwlaszcza w Polsce ;) wszyscy sa przyzwyczajeni do ryczaltow,
do darmowych uslug, do roszczenia sobie praw do wszystkiego za nic. Sek w
tym, ze komercja tak nie dziala, a operatorzy nie sa instytucjami
charytatywnymi.

--
					(moskit_at_irc.pl)