Re: Krzysztof Czuma, Elektron i PZU ....

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 16 Aug 2001 - 15:51:10 MET DST

> "Poszkodowany" zapisal sobie pewnie strone na dysk lokalny (moze nawet
> zrobil mirror serwera), a "prowider" gdy dowiedzial sie ze "cos jest nie
> tak" tzn narusza dobra poszkodowanego, szkaluje go, itp. zmienil tresc
> strony i twierdzi ze nigdy nie publikowal takich tresci, a "poszkodowany"
> spreparowal sobie dowody i chce np. wyludzic pieniadze.

i w czym problem ?
takie pyskowki nie ida do sadu bo nikt nie jest zainteresowany kosztami

> Jedynie niepodwazalnym dowodem moze byc dokument elektroniczny zawierajacy
> "podpis cyfrowy". Dotyczy to transmisji, dokumentow (w roznej postaci),
> dzialan, slowem wszystkiego co da sie sygnowac elektronicznie a i to pod
> warunkiem ze podpis zostanie poswiadczony przez strone trzecia.

Nie. Poczytaj jak to sie dzieje w rzeczywistosci. Dla sadu dowodem moze byc
wszystko.
Takze oswiadczenia stron.

> Nie, ja oczekuje informacji o metodach. Wtedy bedziemy mogli podyskutowac
> :)))
> Jesli metody o ktorych pisales sa dostepne na stronach www, to podaj linki
> do nich.

Linkow nie trzymam, gdy czegos szukam to wyszukiwarka i czytam.

> Sadze ze wiele z nich ukladali eksperci ale nie od IT a jesli nawet
> to wychodzili z bardzo prostego zalozenia - oni sa prawem i np. zabranie
> serwera www od prowidera i oddanie w rece specjalistow to rzecz normalna.
> Policja ma wlasnie ta przewage ze gdy zaczyna dzialac, to przewaznie ma
> jakas decyzje prokuratury wiec wchodzi i "zabezpiecza".

przeciez trudno badac on-line, po to nastepuje zabezpieczenie.

> Preparowanie - nie wiem, ale gdybym to ja byl prawnikiem i mial bronic
> klienta, to z pewnoscia uzylbym takiego argumentu, ze pozywajacy spreparowal
> dowody lub je zmienil i liczy na odszkodowanie badz chce podkopac zaufanie
> do mojego klienta i wygryzc go z rynku.

to wlasnie teza, ktora trzebaby udowodnic
a wtedy to ty-prawnik musialbys dowodzic wadliwosci dowodow
czyli ten sam problem
jak nie udowodnisz wadliwosci to ich nie odrzucisz
a dowodzenie to znow taka sama metoda jak przy zabezpieczaniu dowodow i
uprawdopodobnienie ich istnienia i autentycznosci
a tutaj dysponujesz takimi samymi narzedziami jak strona przeciwna