Re: Tele2 również oskarża TPSA

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 01 Aug 2001 - 15:38:59 MET DST

Użytkownik <darecki_at_wytnij.sobie.to> napisał w wiadomości
> Wojtek Zak <zakvoy09_at_poczta.wp.pl> wrote:
>
> [...]
>
> Mozesz sterowac tokarka (a moze kotlem) przy pomocy PCta z NT, to nawet
> moze dzialac. Czasem jednak rezultat bedzie odbiegal od oczekiwan, bo do
> sterowania lepiej uzywac systemow real-time. Robia to samo, ale jednak
> inaczej.

Przykładu nie rozumiem, bo przy 16kb/s masz dodatkową kompresję i jakość
głosu jest podobno ta sama.
 A ile wg ciebie wynosi real time?

> Trakty dziaja real-time, voip nie. Jesli gdzies akurat voip daje rezultat
> podobny do real-time, to wylacznie przypadek (mogli mu pomoc oczywiscie),
> nie czyni to z niego telefonii (wspomniana tu wczesniej definicja okresla,
> ze telefonia jest real-time).

Nie rozróżniasz, jak się zdaje, VoIP-u przez ogólnodostępny Internet - tu
masz rację, od VoIP przez specjalnie wydzielone łącza międzynarodowe czy
międzymiastowe. Więc powtarzam pytanie, jak ping do USA ma tę samą wartość,
co opóźnienie czasu "rzeczywistego" (0,2 sekundy) w rozmowie telefonicznej,
to gdzie tu różnica?

> Niestety wyszlo jak jest, czyli zdaniem wladz voip jest legalny. Inaczej
> nalezalo wypedzic Zefira, a PTC odebrac koncesje.

> Nie ma co kombinowac - zyjemy w Polsce, skoro wladze dopuscily voip, to
> jest legalny.

Tylko że w ustawie jest błąd, bo w definicjach (pkt 8 i 30) mówi się o
komutacji, co obejmuje i komutację łączy i pakietów.
Gdyby był zwrot "komutacja łączy", nie byłoby problemu.
A tak, to w uczciwym sądzie wg mnie TP S.A. wygra sprawę przeciw "gadatkom".
A zobaczymy, czy NOM i Netia, jak przewalczą najpierw podstawowe sprawy z TP
S.A., nie wezmą się za Tele2 czy SM media.

> A ktos zabrania tym skazancom podlaczyc sie inaczej?

Tak, w pracy mogę korzystać tylko z dostępu komutowanego, bo inne
rozwiązanie z pewnych powodów nie jest mozliwe.

Pozdrawiam

Wojtek Żak