Re: Tele2 również oskarża TPSA

Autor: darecki_at_wytnij.sobie.to
Data: Wed 01 Aug 2001 - 10:57:40 MET DST

Wojtek Zak <zakvoy09_at_poczta.wp.pl> wrote:

[...]
> [...]
> dalej masz trakty E1, wyżej E3 czy STM-1 czy 4. Przesyła się w nich nic
> innego, jak strumienie danych, które mogą reprezentować czy to sygnał
> głosowy, czy też dane przesyłane przez modem, lub wideo (np. w ISDN). Z
> tego, co czytałem, np. w długodystansowej sieci szkieletowej MCI w USA jest
> zaimplementowany VoIP; jeśli przepustowość szkieletu zawiera nadmiar w
> stosunku do ilości połączeń telefonicznych, które się w to "wpuszcza", to
> nie będzie żadnych problemów znanych z normalnych sieci IP. Tylko zamiast
> 64kb/s na każdą rozmowę jest pewnie 16 kb/s.

Mozesz sterowac tokarka (a moze kotlem) przy pomocy PCta z NT, to nawet
moze dzialac. Czasem jednak rezultat bedzie odbiegal od oczekiwan, bo do
sterowania lepiej uzywac systemow real-time. Robia to samo, ale jednak
inaczej.

Trakty dziaja real-time, voip nie. Jesli gdzies akurat voip daje rezultat
podobny do real-time, to wylacznie przypadek (mogli mu pomoc oczywiscie),
nie czyni to z niego telefonii (wspomniana tu wczesniej definicja okresla,
ze telefonia jest real-time).

> Dalej pozostaję przy swoim poglądzie; tak samo, jeśli ktoś dostarcza
> przesyłki kurierskie, to świadczy usługę ich dostarczania - czy jeździ na
> motorynce, rowerze, stosuje odrzutowce czy helikoptery, innych środków
> transportu nie wymieniając :-)

Oczywiscie, niestety minister spapral sprawe.

Zamiast sluchac doradcow, najpierw naopowiadal glupot przed kamerami, a
potem dorobili do tego ideologie.

Mieli to podzielic po strefach numeracyjnych, czyli za monopolowy call
mial byc uznany taki, ktory ma zakonczenie w (odpowiednio) innej strefie
numeracyjnej.
Niestety wyszlo jak jest, czyli zdaniem wladz voip jest legalny. Inaczej
nalezalo wypedzic Zefira, a PTC odebrac koncesje.

> Mam poważne wątpliwości, czy w państwach Unii - UK czy Niemcy, Włochy,
> Hiszpania, , mógłbyś wziąć się za świadczenie miedzynarodowych usług
> telefonicznych w stylu "gadatka". Ale to już temat na inną rozmowę.

Nie ma co kombinowac - zyjemy w Polsce, skoro wladze dopuscily voip, to
jest legalny.

> Tak a propos Internetu, to chciałem się przyjrzeć wczoraj, co tam nowego na
> serwerze Oftela (UK). Ale transfery blisko zerowe, a mamy przecież wakacje;
> jeśli ktoś jest skazany na TPnet, lepiej nie mówić.....

A ktos zabrania tym skazancom podlaczyc sie inaczej?

Pozdrawiam
Dariusz Margas

--
ATCOM Spolka Akcyjna  tel.(22)8703799 fax (22)6497595
Samoobslugowe serwery wirtualne http://www.komrel.net