Re: Tele2 również oskarża TPSA

Autor: darecki_at_wytnij.sobie.to
Data: Wed 01 Aug 2001 - 20:29:58 MET DST

Wojtek Zak <zakvoy09_at_poczta.wp.pl> wrote:

[...]

> Przykładu nie rozumiem, bo przy 16kb/s masz dodatkową kompresję i jakość
> głosu jest podobno ta sama.
> A ile wg ciebie wynosi real time?

On nie wynosi, on jest okreslony. Systemy real-time tym roznia sie od
innych, ze maja _okreslony_ czas reakcji. Dlatego sa stosowane do
sterowania - jak jakis czujnik cos zauwazy, to kontroler zareaguje po
_okreslonym_ czasie, np. 100ms. Zawsze takim samym, choc nie ma znaczenia
_ile_ on wynosi. Po prostu czas ten uwzglednia sie np.
odpowiednio instalujac czujnik.

Wyobraz sobie jakas maszyne, ktora wykonuje ruch. Ma czujnik pozycji,
ktory informuje kontroler. Kiedy znajduje sie w jakims punkcie, czujnik
mowi "juz". Po _okreslonym_ (znanym wczesniej) czasie kontroler zareaguje
zatrzymujac ruch. Maszyna zatrzyma sie w _znanej_ pozycji, zapewne w
oczekiwanym punkcie. Bedzie to dalej, niz wskazywal czujnik, ale wystarczy
go odpowiednio skalibrowac (przesuwajac wczesniej), zeby trafic dokladnie.

Nie majac kontrolera real-time to sie nie uda, nawet jesli ten
nie-real-time bedzie szybszy, bo przeciez nie o szybkosc tu chodzi, a o
_zachowanie_ czasu reakcji.

Trakt dziala jak modem (sync) - bity wchodza z jednej i po okreslonym
czasie wychodza z drugiej. Wynika to z zasady dzialania.
Jest to typowe dla sieci obwodowych.

Sieci Pakietowe uzywaja takiej warstwy, ale wlasciwe dane wedruja w
pakietach, ktore wcale nie koniecznie musza podrozowac zawsze tyle samo
czasu i ta sama droga. Dlatego nie dzialaja w real-time.
Oczywiscie mozna doprowadzic do zblizonej sytuacji, ale to _nie_ wynika z
zasady dzialania.

[...]
> Nie rozróżniasz, jak się zdaje, VoIP-u przez ogólnodostępny Internet - tu
> masz rację, od VoIP przez specjalnie wydzielone łącza międzynarodowe czy
> międzymiastowe. Więc powtarzam pytanie, jak ping do USA ma tę samą wartość,
> co opóźnienie czasu "rzeczywistego" (0,2 sekundy) w rozmowie telefonicznej,
> to gdzie tu różnica?

To juz chyba jasne - voip _nie_ jest real time.

> Tylko że w ustawie jest błąd, bo w definicjach (pkt 8 i 30) mówi się o
> komutacji, co obejmuje i komutację łączy i pakietów.

Zawsze sa jakies niejasnosci, dlatego potem pisze sie interpretacje (a
wlasnie interpretacja do tej ustawy mowi, ze mozna). Czasem tez powstaje
orzecznictwo.

> Gdyby był zwrot "komutacja łączy", nie byłoby problemu.
> A tak, to w uczciwym sądzie wg mnie TP S.A. wygra sprawę przeciw "gadatkom".
> A zobaczymy, czy NOM i Netia, jak przewalczą najpierw podstawowe sprawy z TP
> S.A., nie wezmą się za Tele2 czy SM media.

Niech sie wezma za Zefira, reszta to pryszcz.

[...]

> Tak, w pracy mogę korzystać tylko z dostępu komutowanego, bo inne
> rozwiązanie z pewnych powodów nie jest mozliwe.

Kup u nas konto, nie bedziesz mial takich problemow ;)

Pozdrawiam
Dariusz Margas

--
ATCOM Spolka Akcyjna  tel.(22)8703799 fax (22)6497595
Samoobslugowe serwery wirtualne http://www.komrel.net