Re: Teleglobe i tpsa

Autor: Adam Gasiorski (Adam.Gasiorski_at_firma.interia.pl)
Data: Fri 13 Jul 2001 - 08:48:45 MET DST

> Dawne pamietam rzeczywiscie slabo. Moja edukacja informatyczna rozpoczela
> sie niestety na poziomie ODRY, PDP, ZX80 i IBMXT i jakichs tam
> FORTRANOW i COBOLI, czyli gdzies tak w polowie lat siedemdiesiatych.
> Natomiast dzisiej czytuje o transmisji video w realtimie i pracy aplikacji
> bazodanowych Inter i Intranecie i takich tam pierdulach i zaczynam sie
> obawiac czy te 1200bodow(w porywach) do tego wszystkiego wystarczy.

Ale to nie sa uslugi powszechne ! Widzialem jak wyglada praca przez
superlacze do stanow, skad byly ladowane wypasione strony z java,
animacjami. Ale to za cene 4000usd/user miesiecznie !!!

Wspomniales o sieci LAN o szybkosci 100Mbps - tak, ale to jest LAN,
gdzie z definicji osiagane sa wyzsze szybkosci (per user) niz w WAN (tez
liczone per user), do tego dochodzi multipleksacja statystyczna, dla
ktorej nie ma dobrych metod opisu.
Pasmo w LAN jest super-tanie (ile kosztuje pojedynczy port ?) - wiadomo
dlaczego, natomiast w WAN bardzo drogie - tez jest to oczywiste !!!
Mozna zalozyc, ze cena 1Mbps WAN (z Polski do Teleglobe) = 3000 x cena
1Mbps LAN (24 porty 100Mbps, lacznie z okablowaniem strukturalnym) a
nawet wiecej !

        Adam Gasiorski