Re: Expertyza, czyli o Jacku slow kilka

Autor: Szymon Sokół (szymon_at_bastard.operator.from.hell.pl)
Data: Sat 23 Jun 2001 - 00:06:48 MET DST

On Fri, 22 Jun 2001 15:25:44 +0200, "Andrzej P. Wozniak"
<uszer_at_poczta.onet.pl.invalid> wrote:

Gratuluję wnikliwej analizy, zwłaszcza to:
>Wiele postów experta dotyczy codziennych problemów - jego własnych albo z
>otaczającego świata. Na przykład te związane z powodzią. Wygląda na to, że
>expert chcąc swoim sposobem osczędzić kupę forsy wszedł w posiadanie
>zalanego przez powódź samochodu i notebooka.
>Dlatego podawał się za eksperta od klimatyzacji samochodowej, kiedy próbował
>naprawić klimatyzację w swoim złomie, za eksperta informatyka, kiedy
>próbował wydębić części do swojego notebooka, itd.
mi się spodobało.

>Tak próbuje rozwiązać każdy problem - zamiast napisać wprost, z czym nie
>daje sobie rady, podaje się za eksperta w tej dziedzinie. Za każdym jego
>absurdalnym wnioskiem stoi niezadane pytanie - jak powinienem sobie z tym
>poradzić? I ludzie w wielu przypadkach "prostują" jego przypuszczenia,
>podając prawidłową odpowiedź. A Expert potem może się pochwalić
>"uzgodniliśmy z profesorem X..." i zacytować fragment korespondencji.
Tak właśnie jest 8-) Wystarczy popatrzeć na jego wypowiedzi na
pl.comp.security z tego roku.

>Jest tylko jedna rada, żeby Expert przestał pisać na newsy:
>Pod żadnym pozorem nie wolno mu podawać poprawnej odpowiedzi ani nawet
>wskazówki naprowadzającej na właściwą drogę. Wiem, że to nierealne, bo
>zawsze znajdzie się jakaś nieuświadomiona, a życzliwa czy litościwa dusza,
>która odpowie do rzeczy na bzurne wywody.
Hmmmm... Jest jeden problem. Ja JEMU mógłbym napisać kupę bredni, ale nie na
newsach. Bo może te brednie wziąć za dobrą monetę wielu innych
nieuświadomionych - ja na siebie takiej odpowiedzialności nie wezmę.

>Natomiast używanie tych samych metod oszukiwania i wyłudzania świadczeń w
>stosunku do Usenetu jest co najmniej śmieszne.
Dlatego expert dostarcza tylu ludziom radości :-)

--
Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager                         B
Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow                 O