Re: Konfiguracja routera -wyrownanie obciazen-czy taki pomysl jest

Autor: Grzesiek Pawelski (gpawelsk_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Fri 20 Apr 2001 - 12:28:12 MET DST

On Thu, 19 Apr 2001, Marcin Mrowiecki wrote:

> kupilem okazyjne cisco serii 2500 tylko ze z dwoma WAN-ami i jednym
> Token Ringiem
> i planuje podlaczyc do niego 2lacza WAN od TPSA a do lacza TRing na
> krotko
> PC z linuxem i kilkoma kartami sieciowymi zeby rozdzielal mi ruch

TR nie da rady na krotko, potrzebna jest MAU

> 2.Czy wystepowac do Tpsa o dodatkowa pule adresow a potem na DNS
> (round-robin) bawic sie w wyrownywanie obciazenia
> czy tez dogadywac sie z nimi o uruchomienie dynamicznego routingu (jak
> go potem uruchomic u siebie tez jeszcze nie wiem ;-) )

nie dostaniesz dynamicznego routingu pewnie, bo i po co,
wystarczy default na oba lacza z twojej strony, i outbound
default multipath balancing (jakbys szukal w dokumentacji),
gorzej z balancingiem do ciebie od strony TPSy, zalezy jakiego
sprzetu uzywaja, systemu operacyjnego, standardow uslug, czy
oba lacza beda wpiete do jednego routera itp. , to zalezy od
TPSy i tego nie wiem.

> 3.Jak skonfigurowac routing na tym krotkim odcinku ethernetu PC-PC zeby
> nie stracic 4 adresow na segment sieci

TR - router-PC?
mozesz uzyc prywatnych, tylko wtedy nie beda sie pingowac,
ogolnie kwestie snmp i zarzadzania.

Pzdr,
Grzesiek Pawelski