Re: Portal z fizycznym nosnikiem

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 13 Mar 2001 - 19:58:48 MET

> I sugerujesz, że palec odtworzony na podstawie tego zapisu miałby inne
> linie papilarne (zakładając oczywiście, że umiemy dowolnie formować
> skórę).
Palec nie spelnialby swojej roli w komputerze jakim jest organizm.

> Ależ ja nie twierdzę, że nie można zrobić urządzenia, z którego się nie
> da usunąć programu. Ja twierdzę, że nie ma się to nijak do istnienia sa-
> mej informacji, którą możnaby przenieść na inne medium fizyczne.
ale moze byc i tak, ze samo medium fizyczne jest jednoczesnie nosnikiem
i informacja.

> Ale został.
Ale poslugiwanie sie genotypem, czyli informacja w oderwaniu od zywej
komorki, nie tworzy ani programu, ani komputera.

> Nie tylko. Ale dobrze, że wiesz lepiej.

> Taak, a jak mi zabronisz wyjąć dysk i zabrać do domu ? (tudzież zrobić
> analogiczne rzeczy z innymi mediami)
Wlasnie jak w komorce.
Wyjecie zapisu genetycznego nie jest mozliwe bez destrukcji komorki,
bo zapis genetyczny to informacja, ale glownie sam nosnik, czyli bialka.

> A po polsku ?
rownie dobrze mozna sprzedawac komputery z preinstalowanym softem, bez
napedu dyskietek, zaplombowane, a upgrade softu moze sie dokonywac przez
zwrot kompa do producenta i wymiane na nowszy.

> Rozbawiłeś mnie na dobrywieczór.
milo mi ;)

bo oczywistosci, ktore wydaja sie na oczywistosciami w roku 2001
wcale nie opisuja stanu trwalego, niezmiennego i ten fizyczny program
w ktorym nosnik to informacja a informacja to nosnik, bez dostepu do
kodu programu, moze sie wkrotce rozpowszechnic.

Wszak architektura otwarta pecetow to jedynie jedna z koncepcji budowy
komputerow, rownie dobra moze byc architektura zamknieta.

Albo kompy sieciowe polaczone z tunerem telewizji satelitarnej.
Soft kazdorazowo zamawiasz przez satelite i ladujesz do ramu na czas
uzywania kompa.