Re: Portal z fizycznym nosnikiem

Autor: Mariusz Kruk (Mariusz.Kruk_at_nospam.plonk.rdc.pl)
Data: Tue 13 Mar 2001 - 18:35:10 MET

W dniu Tue, 13 Mar 2001 18:19:04 +0100, osoba określana zwykle jako
Dariusz nakibordziła:
>Znow nie rozumiesz.
>Zapis linii papilarnych na zdjeciu bedzie jedynie opisem oryginalnych,
>fizycznie egzystujacych linii papilarnych.

  I sugerujesz, że palec odtworzony na podstawie tego zapisu miałby inne
  linie papilarne (zakładając oczywiście, że umiemy dowolnie formować
  skórę).

>Niech komorka czy tkanka bedzie tym komputerem, a geny informacja
>zapisana na nosniku, ktory egzystuje wlasnie w chromosomach.
>
>I kupujac mieso, czyli nosnik, nie mozesz oczekiwac wykasowania
>informacji zapisanej w genach i sprzedazy nosnika bez informacji.
>Takze kupujac caly organizm (jako komputer) nosnik informacji + zapis
>informacji nie masz jak na razie narzedzi, do skasowania informacji
>genetycznej ( poza jej zniszczeniem np. przez napromieniowanie lub
>spalenie).

  Ależ ja nie twierdzę, że nie można zrobić urządzenia, z którego się nie
  da usunąć programu. Ja twierdzę, że nie ma się to nijak do istnienia sa-
  mej informacji, którą możnaby przenieść na inne medium fizyczne.

>Genotyp czlowieka zostal dopiero ostatnio zapisany.

  Ale został.

>Zatem twoje wywody, obawy i przemyslenia opieraja sie na doswiadczeniu
>osobistym, uzytkowania komputera, ktory ma dysk z zapisanymi programami,
>ma naped dyskietek, do internetu .

  Nie tylko. Ale dobrze, że wiesz lepiej.

>Ale przeciez mozna zablokowac mozliwosc kopiowania programow z dysku
>komputera, usuwajac naped dyskietek, nagrywarke RW

  Taak, a jak mi zabronisz wyjąć dysk i zabrać do domu ? (tudzież zrobić
  analogiczne rzeczy z innymi mediami)
  Wszystko jest kwestią kosztów i zysków.

>i pewnie bez sieci, zapomnisz ze programu mozna kopiowac i modyfikowac.

A po polsku ?

>Pewnie juz teraz wiele programow jest sciaganych z inetu i moze wnet
>komputer sieciowy bedzie rzeczywistoscia, a uzytkownik pozostanie bez
>dostepu do softu, mozliwosci jego kopiowania, modyfikowania.
>(Przeciez to sa jedynie funkcje systemu operacyjnego, a nie prawa nam
>nadane przez Stworce).

Rozbawiłeś mnie na dobrywieczór.

Pozdrawiam

--
               Mariusz Kruk       mailto:Mariusz.Kruk_at_rdc.pl
FTP - Fundacja Traperów Podhalańskich