Re: Portal z fizycznym nosnikiem

Autor: wojboj_at_tao.com.pl
Data: Mon 26 Mar 2001 - 09:52:17 MET DST

Dariusz <dariusj_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Wlasnie jak w komorce.
> Wyjecie zapisu genetycznego nie jest mozliwe bez destrukcji komorki,
> bo zapis genetyczny to informacja, ale glownie sam nosnik, czyli bialka.

nie jest i nie bedzie ? :P

> rownie dobrze mozna sprzedawac komputery z preinstalowanym softem, bez
> napedu dyskietek, zaplombowane, a upgrade softu moze sie dokonywac przez
> zwrot kompa do producenta i wymiane na nowszy.

... a ktos sobie bedzie mial w d... sprzedawce zerwie plombe i jedyne
co straci to gwarancje. :P

> bo oczywistosci, ktore wydaja sie na oczywistosciami w roku 2001
> wcale nie opisuja stanu trwalego, niezmiennego i ten fizyczny program
> w ktorym nosnik to informacja a informacja to nosnik, bez dostepu do
> kodu programu, moze sie wkrotce rozpowszechnic.

tratatata. :P
i tak znajda sie tacy, co oleja nosnik i wezma sobie sama informacje.
bo to informacja im potrzebna.
Przyklad ?
ano prosta budka telefoniczna.
Dla Ciebie budka jest bezwartosciowa jesli nie stoi tam, gdzie postawila ja tpsa
a np. dla kolegi Piotrka to budka ma naprawde fajne informacje w srodq...
ot.. chocby ten EPROM ... na podstawie ktorego mozna bylo dojsc do tego,
jakie karty magnetyczne (znaczy.. z jakimi informacjami) mozna tam wkladac. :P
Przyklad karty magnetycznej ?
Informacja jest niewazna bez nosnika ?
Otoz wezme sobie kupie sam nosnik... cudzy, zablokowanej karty,
przegram na niego zawartosc INFORMACJI innej karty (niezablokowanej kolegi)
i co ?
i poniewaz czytniki kart czytaja INFORMACJE i na podstawie INFORMACJI
czytanej z nosnika autoryzuja... to bede mial kopie karty kolegi.
Zdobycie jego PIN'u to tylko kwestia czasu...
ale bede mial INFORMACJE bez JEGO NOSNIKA.
czyli jednosc nosnik + informacja zostanie zachwiana.

> Wszak architektura otwarta pecetow to jedynie jedna z koncepcji budowy
> komputerow, rownie dobra moze byc architektura zamknieta.

tak jak budki telefoniczne. :)

> Albo kompy sieciowe polaczone z tunerem telewizji satelitarnej.
> Soft kazdorazowo zamawiasz przez satelite i ladujesz do ramu na czas
> uzywania kompa

mowisz o popularnych od lat w srodowiskach UNIXowych X-terminalach ? :)
czy raczej moze o tej bajce, opartej na bajce UNIXowej, ktora tworzy sobie
firma, ktora zawsze ladne bajki pisala...
wykorzystujac kolejny swietny pomysl wykorzystywany na UNIX'ach ? :)

--
Wojciech Bojdol
nie ma rzeczy niemozliwych - sa tylko nieprawdopodobne