Re: SDI - czy tylko ja nie narzekam?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 20 Feb 2001 - 21:52:41 MET

Dnia 19 Feb 01 o godz. 16:17, Gotfryd Smolik - listy dyskus napisal(a):

> [...]
[...]
> Dla porządku: na ogół przelewanie do innego banku nie jest za darmo.
> Zlecenie jest za darmo, przelew nie !

Nie spotkalem sie jeszcze z bankiem, w ktorym bylaby osobna oplata "za
zlecenie" i osobna "za przelew". Oplata "za przelew" jest oplata za przelew
JEDNORAZOWY. Natomiast oplata "za stale zlecenie", o ile taka jest, obejmuje
oplate za przelew pieniedzy *nakazany stalym zleceniem*.
I jest dokladnie tak, jak pisze - ten przelew w ramach stalego zlecenia jest
w niektorych bankach bezplatny (np. obecnie w PKO BP, albo w Pekao SA przy
tzw. "Eurokoncie Plus" - przy zwyklym Eurokoncie nie). Przeciez wiem bo co
miesiac mi piec takich zlecen schodzi z konta ;-) (w PKO BP).
A sa i banki i konta, przy ktorych wszystkie przelewy - takze te
jednorazowe - masz bezplatne (np. "stare" konta w Telepekao 24, zakladane
jeszcze przed wprowadzeniem Eurokonta WWW).

> Kwestia czy 2 zł to dużo - może być przez różne osoby odbierana różnie,
> to tak przy okazji; IMHO zależy czy ktoś zarabia 600 zł czy 3000++.
> Przy niższej kwocie zarobków i 4 rachunkach (czynsz, prąd, gaz, telefon)
> można szybko dojść do wniosku że to jest 120 zł rocznie....

Generalnie placac te rachunki na poczcie (a robi to maaasa ludzi - wystarczy
popatrzec na te kolejki na pocztach w dniach, w ktorych przypadaja terminy
platnosci) i tak oplaty sa wyzsze. Stale zlecenie jest zawsze tansze niz
wplacanie gotowka na poczcie.
Chyba ze pojedziesz wplacic kazdy rachunek do kasy odpowiedniej instytucji -
telefon w TPSA, prad w Zakaldzie Energetycznym itd. Tylko wtedy... policz
sobie ile kosztowaly bilety autobusowe :-)
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl