Re: TRANSFER!!!

Autor: Michal Tatarynowicz (tekkton_at_polbox.com)
Data: Tue 13 Feb 2001 - 00:59:59 MET

On Mon, 12 Feb 2001 09:28:38 GMT,
tomek.kruk_at_sq1eih.rubikon.net.pl.WYTNIJTO (Tomek Kruk) wrote:

>....z CiR-em po 8kbps kazda

>....z CiR-em mi nieznanym, ale niech bedzie te 0,5kbps na kazdy...

>....gdzie na kazda mamy CiR 0,5kbps

>...to daje ok.2,2Mbps...

>Jaki jest CiR dla ADSL-u ???

A co tu ma do rzeczy CIR? Ja nie wykupuje łącza po to, żeby
ściągać/wysyłać z prędkością określoną przez CIR (która notabene też
jest czysto teoretyczna, bo do routera brzegowego) tylko po to, żeby
ściągać/wysyłać z taką prędkością jaką wykupiłem i opłacam
miesięcznie.

Chyba, że te tysiąckilkaset złotych miesięcznie to opłata za łącze np.
64kbit/s, ale w takim wypadku nikt mnie o tym nie uprzedził. Na umowie
stoi jak byk 1Mbit/s.

>...tak ale ciagle zakladasz ze kazdy ma CiR takiego jak przeplywnosc
>co nie jest zgodne z prawda i poprostu nie znasz podstaw dzialania
>sieci pakietowych takich jak Internet.

I przypuszczam, że ty mi te podstawy wytłumaczysz? Bo rzeczywiście,
warto się takich rzeczy dowiedzieć, szczególnie od kogoś tak obytego w
tej dziedzinie jak ty.

Co więcej, warto się uczyć od jasnowidza (odnośnie twojej wypowiedzi
na temat mojego poziomu wiedzy na temat 'podstaw działania sieci
pakietowych').

>Zauwaz sytuacje ze jakbys mial miec gwarantowane 64kbps do Warszawy to
>bys musial zaplacic za polaczenie powiedzmy tak jak za pojedyncze
>polaczenie telefoniczne. Wtedy masz GWARANTOWANE i nikt oprocz Ciebie
>sie na linie nie wpiepszy bo ja "wykupiles" i masz prawo wykorzystac w
>calosci tylko i wylacznie do wlasnych celow.
>
>Jesli zas masz lacze podpiete do sieci pakietowej takiej jak Internet
>to musisz sie liczyc z tym, ze nie tylko Ty korzystasz z jego zasobow,
>a fakt ze masz wykupione 64kbps dostepu nie oznacza ze masz
>zagwarantowane 64kbps z Gdanska do Warszawy.

Serio? Kurcze, a ja myślałem, że tego divxa z ugandy ściągnę jeszcze
dzisiaj w nocy... Jestem prawdziwie załamany.

>Jesli chcesz to patrz
>wyzej co masz zrobic aby to miec :-)

Mógłbyś nieco jasność podkręcić?

>W tej samej sieci szkieletowej czy w innej ???
>Napisales do kogokolwiek, wiec nie sprecyzowales :-(

To chyba oczywiste? Nie narzekam na GIX'y, tudzież łącza niektórych
operatorów do sieci TPSA. Mówię o sieci szkieletowej, konkretnie o
serwerach należących do samej TPSA, jak sądzę fizycznie umieszczonych
w TPI, bo to on przejmuje o ile mi wiadomo tą część TPSA (serwery
WWW).

>Jesli do wlasnej to faktycznie problem, jesli do cudzej to mozesz
>postawic prywatna bramke i ominac tym sposobem korki w sieci.
>
>Kurde ludzie czy Wy sie nie nauczycie ze korki nalezy OMIJAC, a nie
>sie w nie pchac i narzekac ???

Kurde, człowieku, kiedy się nauczysz, że nie jesteś najmądrzejszym
człowiekiem piszącym na newsy, a tym bardziej w całym kraju? Korki? A
jakie korki przepraszam są na drodze mój_router <-> router_brzegowy? A
hop dalej? A może łącze moja_firma <-> TPSA to też łącze
międzyoperatorskie? A jeżeli tak, to jak mam je ominąć?

>Skoro lubisz popracowac to zadaj sobie dodatkowy trud, zamiast
>bezproduktywnie narzekac

Możesz teraz mieć problem z zaakceptowaniem tego, co napiszę, ale
wyobraź sobie, że robię w tej sprawie więcej od ciebie (niedużo, ale
zawsze więcej). I nie mam na myśli pisania na newsy.

--
tek. there are some unsolved misteries in your pillbox.
(c)2001 tek. -- just to avoid your .sig's.