Re: TRANSFER!!!

Autor: Tomek Kruk (tomek.kruk_at_sq1eih.rubikon.net.pl.WYTNIJTO)
Data: Mon 12 Feb 2001 - 10:28:38 MET

On Mon, 05 Feb 2001 21:59:00 +0100, Michal Tatarynowicz
<tekkton_at_polbox.com> wrote:

>Zakładając, że w Trójmieście jest 200 dzierżawek po 2Mbit/s (a
>przypuszczam, że jest więcej),

....z CiR-em po 8kbps kazda

>1000 modemów po 56Kbit/s

....z CiR-em mi nieznanym, ale niech bedzie te 0,5kbps na kazdy...

> i 200 SDI po
>128Kbit/s

....gdzie na kazda mamy CiR 0,5kbps

> to łącze przebookowane jest trzykrotnie.

...to daje ok.2,2Mbps...

>Jeżeli do tego
>dorzucimy jeszcze z 200 ADSL'i po średnio 1Mbit/s, to przebookowane
>będzie czterokrotnie.

Jaki jest CiR dla ADSL-u ???

> Jeżeli liczby, które tu podałem były by zgodne z
>rzeczywistością, to wszystko było by ok, ale zakładam, że są zaniżone
>co najmniej kilkakrotnie.

...tak ale ciagle zakladasz ze kazdy ma CiR takiego jak przeplywnosc
co nie jest zgodne z prawda i poprostu nie znasz podstaw dzialania
sieci pakietowych takich jak Internet.

Zauwaz sytuacje ze jakbys mial miec gwarantowane 64kbps do Warszawy to
bys musial zaplacic za polaczenie powiedzmy tak jak za pojedyncze
polaczenie telefoniczne. Wtedy masz GWARANTOWANE i nikt oprocz Ciebie
sie na linie nie wpiepszy bo ja "wykupiles" i masz prawo wykorzystac w
calosci tylko i wylacznie do wlasnych celow.

Jesli zas masz lacze podpiete do sieci pakietowej takiej jak Internet
to musisz sie liczyc z tym, ze nie tylko Ty korzystasz z jego zasobow,
a fakt ze masz wykupione 64kbps dostepu nie oznacza ze masz
zagwarantowane 64kbps z Gdanska do Warszawy. Jesli chcesz to patrz
wyzej co masz zrobic aby to miec :-)

>Nie bądź śmieszny. Jeżeli w restauracji zamówisz pieczeń, to mam
>wrażenie, że chciałbyś ją zjeść, a nie tylko popatrzeć. Oczywiście, że
>w godzinach szczytu łącza nie będą wysycane, ale jeżeli np. o 20:00
>mam 20-30% strat do czegokolwiek w Warszawie, to może czas coś z tym
>zrobić?

W tej samej sieci szkieletowej czy w innej ???
Napisales do kogokolwiek, wiec nie sprecyzowales :-(

Jesli do wlasnej to faktycznie problem, jesli do cudzej to mozesz
postawic prywatna bramke i ominac tym sposobem korki w sieci.

Kurde ludzie czy Wy sie nie nauczycie ze korki nalezy OMIJAC, a nie
sie w nie pchac i narzekac ???

>Pomijając oczywiście fakt, że -- choć może to głupie -- lubię czasem w
>pracy popracować, a Internet jest mi do tego bardzo potrzebny. I to
>najlepiej właśnie w godzinach pracy.

Skoro lubisz popracowac to zadaj sobie dodatkowy trud, zamiast
bezproduktywnie narzekac

| Tomek Kruk | gadu-gadu: 119361 | tel. (0603)237728      |
| e-mail: futszaK_at_irc.pl http://www.futszaK.prv.pl        |
|            futszaK_at_soro.pnet.pl for long files          |                  |