Re: TRANSFER!!!

Autor: Michal Tatarynowicz (tekkton_at_polbox.com)
Data: Mon 05 Feb 2001 - 21:59:00 MET

On Sun, 04 Feb 2001 12:16:17 +0100, Jacek Rzeuski
<jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl> wrote:

>Bo tak Ci się wydaje?

Tak, bo tak mi się właśnie wydaje, że szkoda. Fajnie, gdyby to były
realne przepustowości takich łącz, ale nie są.

>A cy ja mówiłem ile jest pomiędzy routerami brzegowymi a szkieletem?

Podkręć nieco jasność wypowiedzi plz. Jeżeli straty są na
_pierwszym_hopie_ to znaczy, że nie ma tu nic do rzeczy ani backbone
polski, ani tym bardziej łącza w świat. To jest overbooking łączy lub
zła konfiguracja routerów brzegowych.

Nie napisałem, że jest za słabe łącze pomiędzy moim routerem brzegowym
a jego uplinkiem, tylko, że coś jest nie tak już z tym routerem
brzegowym.

>155 już w zasadzie jest. 622 na większych relacjach też. Nie zmienia to
>faktu, że to i tak za mało. Może jakby zrobić 10GB/s to by starczyło na
>parę miesięcy. Dla łącza w swiat też tyle by się przydało.

Może jakby zrobić 622 na wszystkich większych relacjach (bo jak
rozumiem Twoim zdaniem Gdańsk-Warszawa to nie jest większa relacja) to
jednak coś by zaczęło chodzić. Ludzie, którzy decydują, że 155
megabitów można przebookować kilka(nastu)krotnie jest szaleńcem.

Zakładając, że w Trójmieście jest 200 dzierżawek po 2Mbit/s (a
przypuszczam, że jest więcej), 1000 modemów po 56Kbit/s i 200 SDI po
128Kbit/s to łącze przebookowane jest trzykrotnie. Jeżeli do tego
dorzucimy jeszcze z 200 ADSL'i po średnio 1Mbit/s, to przebookowane
będzie czterokrotnie. Jeżeli liczby, które tu podałem były by zgodne z
rzeczywistością, to wszystko było by ok, ale zakładam, że są zaniżone
co najmniej kilkakrotnie.

>No własnie. To DOSTĘP jest szeropasmowy a nie TRANSFER. Nie wiem czemu
>różni Experci próbują to utożsamiać. Jasne, że fajnie by było, gdyby to
>znaczyło to samo, ale nie znaczy i nigdy nie będzie tak, że z dowolnego
>serwera da się wycisnąć taki transfer jaki ma się dostęp. Taka po prostu
>jest konstrukcja Internetu.

Nie bądź śmieszny. Jeżeli w restauracji zamówisz pieczeń, to mam
wrażenie, że chciałbyś ją zjeść, a nie tylko popatrzeć. Oczywiście, że
w godzinach szczytu łącza nie będą wysycane, ale jeżeli np. o 20:00
mam 20-30% strat do czegokolwiek w Warszawie, to może czas coś z tym
zrobić?

Pomijając oczywiście fakt, że -- choć może to głupie -- lubię czasem w
pracy popracować, a Internet jest mi do tego bardzo potrzebny. I to
najlepiej właśnie w godzinach pracy.

--
tek. your cow isn't.
(c)2001 tek. -- just to avoid your .sig's.