Re: TRANSFER!!!

Autor: Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
Data: Sun 04 Feb 2001 - 12:16:17 MET

Michal Tatarynowicz wrote:

> Szkoda, że te wartości są _bardzo_ teoretyczne...

Bo tak Ci się wydaje?

> Tzn. nie wiem jak
> SDI, ale u mnie (FR 1Mbit/s, Sopot) straty pakietów zaczynają się na
> pierwszym hopie (czyli na routerze brzegowym) i (o dziwo) nie
> zmniejszają się specjalnie po drodze.

A cy ja mówiłem ile jest pomiędzy routerami brzegowymi a szkieletem?

> Co prawda to akurat nie Ty powinieneś być adresatem tego postulatu,
> ale IMO TPSA powinna _najpierw_ rozbudować polski backbone do
> sensownych przepustowości (np. 622Mbit/s do każdego większego miasta)

155 już w zasadzie jest. 622 na większych relacjach też. Nie zmienia to
faktu, że to i tak za mało. Może jakby zrobić 10GB/s to by starczyło na
parę miesięcy. Dla łącza w swiat też tyle by się przydało.

> a _potem_ dopiero bawić się w oferowanie usług dostępu
> szerokopasmowego.
>
> Swoją drogą już współczuję helpdeskowi Neostrady (ADSL w wydaniu TPSA)
> gdy zaczną dzwonić ludzie z pytaniami typu "Mam łącze 1Mbit/s i nie
> mogę obejrzeć filmiku ze strony portal.pl, już nie mówiąc o zagranicy,
> dlaczego? Przecież to dostęp _szerokopasmowy_".

No własnie. To DOSTĘP jest szeropasmowy a nie TRANSFER. Nie wiem czemu
różni Experci próbują to utożsamiać. Jasne, że fajnie by było, gdyby to
znaczyło to samo, ale nie znaczy i nigdy nie będzie tak, że z dowolnego
serwera da się wycisnąć taki transfer jaki ma się dostęp. Taka po prostu
jest konstrukcja Internetu.

Pozdrawiam, Jacek

--
Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
ICQ # 15729819