Re: stale lacze

Autor: Zbigniew Sikora (zs_at_hor.net.pl)
Data: Thu 25 Jan 2001 - 17:49:34 MET

Użytkownik "Adam Plaszczyca" <trzypion_at_ornak.waw.pdi.net> napisał w
wiadomości news:94pjeq$lpe$15_at_korweta.task.gda.pl...

> Bo ja wiem, czy z dumpingowej?
> Zauwaz, ze druty sa oplacone za pomoca stacji telefonicznej.

No i tutaj leży problem - gdybym mógł instalować swojego DSLa po drutach
operatora, czyli na moja uprzejmą prośbę zainstalowali by splitter na
centrali, to wtedy cena dla abonenta byłaby o ową stówę niższa.

Wydaje mi się, że na tym polega m.in. deregulacja rynku telekomunikacyjnego
w Stanach: telekomy mają ustawowo zapewnić providerom dostęp do swojej
infrastruktury.

> Oplata instalacyjna wyzsza, a abonamentowa podobna, jak u innych
operatorow
> tego typu (tele2, chello). Wiec gdzie tutaj dumping?

j.w. :
tele2 to radio, a chello to kablówka, czyli sieć osiedlowa. W obydwu
przypadkach providerzy nie dzierżawią łącz od TP SA. Odpada największy koszt
tanich łącz - koszt dzierżawy pętli lokalnej.

A jeśli już rozważamy kwestię czy jest to dumping czy nie, to zerknij na
cennik Polpak-T: łącze 256kbps kosztuje około 1200,- zł. miesięcznie,
ekstrapoluj to na 115kbps HISa za 160,- zł. Jakie wnioski ?

pozdrawiam,

--
Zbigniew Sikora, HOR.NET Polska Sp.z o.o.
mail. zs_at_hor.net.pl,  tel. (+48 12) 428-50-34