Re: stale lacze

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_ornak.waw.pdi.net)
Data: Thu 25 Jan 2001 - 17:15:23 MET

Zbigniew Sikora <zs_at_hor.net.pl> napisał(a):
> Fakt - do kablówek i sieci lokalnych zapomniałem dodać HISa.

> Zboczenie zawodowe powoduje, że przez "łącza" rozumiem dzierżawioną od
> operatora telekomunikacyjnego parę przewodów. Jeśli koszt tej dzierżawy
> wynosi - na ogół - około stu złotych, to pozostała kwota nie pozwala nawet
> na zamortyzowanie się - w rozsądnym czasie - sprzętu. Nie mówiąc już o
> zapewnieniu odpowiedniego pasma, poziomu serwisu, etc.

To sie zgadza. Tylko znowy wracamy do punktu wyjscia, bo to, co jest
rozsadne zalezy od potrzeb. Dzierzawa lacza 2 Mbps z CIR-em do telglobe
64kbps jest raczej nierozsadna, jezeli potrzebne to lacze jest do
sciagania 10 kilobajtow poczty dziennie...

> Tak więc ta "jakoś tak" niższa cena SDI nie bierze się z pazerności
> providerów, tylko z dumpingowej ceny tej usługi.

Bo ja wiem, czy z dumpingowej?
Zauwaz, ze druty sa oplacone za pomoca stacji telefonicznej. Oplata
instalacyjna wyzsza, a abonamentowa podobna, jak u innych operatorow
tego typu (tele2, chello). Wiec gdzie tutaj dumping?

Pozdrawiam

--
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688