Re: Blokada rodzicielska stron Internetowych

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 18 Jan 2001 - 19:31:51 MET

Dnia 17 Jan 01 o godz. 8:32, Andrzej Lawa napisal(a):

> Nie o to chodzi: wyszukiwarki podały mi linki do stron zupełnie nie
> związanych z zapytaniem. Nawet podane słowo tam nie występowało!

Wystepowac musialo, tylko pewnie w <meta name="keywords">. Sprawdzales to
pole???
Owszem, wyszukiwarki maja bledy, i *czasami* zdarza sie, ze pokaza strone nie
zwiazana z podanym zapytaniem, ale na pewno nie zdarza sie to tak nagminnie.
Mnie przez ladne pare lat korzystania z sieci zdarzylo sie to CZTERY razy (to
znaczy byly to CZTERY strony). Kazdy z tych przypadkow dokladnie sprawdzilem -
faktycznie, byl to blad wyszukiwarki, podana fraza nie wystepowala ani w
ogole w zaden sposob w tekscie strony. No ale to moze byc raz na pareset
wynikow. A nie tyle razy.
Poza tym mysle, ze jezeli dalej autorzy stron beda dalej w ten
sposob naduzywac pol <meta>, to w koncu autorzy oprogramowania wyszukiwarek
przerobia je tak, zeby wyszukiwarki przestaly na to pole reagowac.
A szkoda - w zalozeniach to byl taki fajny mechanizm... :-(

A swoja droga, mnie nigdy wyszukiwarka do "takich" stron nie odeslala...
Nawet jak wpisywalem dosyc ogolne zapytania, typu "choroby" albo
"szyfrowanie"...
Z jakiej wyszukiwarki korzystales? Bo ja zawsze z Infoseeka na ICM (teraz pod
marka Areny niestety... :-()
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl