Re: Nowy sposob rejestrowania domen w NASK'u :))

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 12 Jan 2001 - 10:23:59 MET

On Tue, 9 Jan 2001, Konrad Madej wrote:

>+ Krzysztof Oledzki <ole_at_hoth.jmg.com.pl> wrote:
>+ > [...]
>+ > W pewnym memencie skrypt pyta sie o nip i regon.. No wiec
[...]
>+ Twoj problem pewnie wynika z tego, ze zaznaczyles, ze jestes
>+ osoba fizyczna i probujesz podac REGON. Dla osob fizycznych
>+ wymagany jest PESEL.

 Z czystej ciekawości: jaki jest powód pytania o PESEL ?
 Bo IM*H*O numerków mamy tak dużo, żeby zapewnić ochronę danych
osobowych - tj. np. aby *nie dało* się powiązać informacji podatkowej
(wiadomo, niektórym jest potrzebna - np. skarbówce) z informacją
np. o stanie zdrowia (wiadomo, niektórym jest potrzebna, np.
szpitalowi).
 Tworzenie bazy danych która zawiera cross-info (np. NIP *i* PESEL)
obywatela jest z lekka zaprzeczeniem tej koncepcji.
 NIP - rozumiem (przypominam: każdy obywatel rozliczający cokolwiek
w US dostaje NIP - aby się nim posługiwał). Dlaczego PESEL ?

>+ Pozdrawiam,

 Wzajemnie - Gotfryd
PS: pytanie nie jest imiennie skierowane do Konrada, ktoś może
 mnie oświeci (np. stawierdzeniem że obywatel w pewnych warunkach
 *nie może* dostać NIPu - ja nic nie wiem, aby taka przeszkoda była)

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.