Re: transparent proxy

Autor: Wojtek Frabinski (wojtekfr_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 10 Jan 2001 - 21:56:14 MET

On Wed, 10 Jan 2001 15:35:37 -0000, moskit_at_irc.p-l (Marek Moskal)
wrote:
>Reload w IE niestety nie wysyla "Pragma: no-cache", robi to natomiast
>Netscape. Nie zmienia to jednak faktu, ze dobry cache powinien wyslac do
>serwera zapytanie IMS (nawet jesli ma strone u siebie) a serwer powinien
>prawidlowo odpowiedziec.
Dobrze wiedziec.

>Blad w zalozeniach sposobu liczenia odwiedzin ;)
>
>Kazdy cache bedzie powodowal problemy ze zliczaniem odwiedzin na podstawie
>adresow IP.
A jaki jest inny sposob zliczania odwiedzin z eliminacja wielokrotnych
wejsc z tego samego komputera? Bo jakos nic innego niz IP nie
przychodzi mi do glowy (no chyba ze by zaczac spiegoweac po kompie
uzytkownika)

>W niektorych tak, ale watpie zeby ISP rezygnowal z wprowadzenia cache z
>"blahych" przyczyn - za takie uwazam problemy z bannerami zliczanymi na
>podstawie IP.
Nie mam nic przeciwko samej idei proxy. Ale jaka jest korzysc z
_przymusowego_ proxy? Przeciez mozna postawic dobre proxy i zalecic
uzytkownikom jego uzywanie argumentujac ze poprawi to transfery. Jesli
wyjasni sie wszsytko lopatologicznie to nawet zielony uzytkonik jak
zauwazy ze proxy przyspiesza to je zostawic. Zreszta ja tez bym pewnie
przy wiekszosci (ale nie wszyskich) polaczen korzystal z proxy jesli
rzeczywiscie mialo by to pozytywny wplyw na dzialanie sieci.

BTW, czy w typowej sieci da sie ustawic transparent proxy dla
wiekszosci uzytkownikow i wylaczyc je tylko dla tych ktorym by na tym
zalezalo? To chyba bylo by najlepsze rozwiazanie ale nie wiem czy
mozliwe technicznie.

--
Wojtek Frabinski     ICQ 50443653
wojtekfr_at_alpha.net.pl