Re: transparent proxy

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Wed 10 Jan 2001 - 16:35:37 MET

Wojtek Frabinski napisal(a) [10 Jan 2001]:

>Nieaktulane strony (nawet po reload)

Reload w IE niestety nie wysyla "Pragma: no-cache", robi to natomiast
Netscape. Nie zmienia to jednak faktu, ze dobry cache powinien wyslac do
serwera zapytanie IMS (nawet jesli ma strone u siebie) a serwer powinien
prawidlowo odpowiedziec.

Mam dziwne wrazenie, ze ludzie przyzwyczaili sie do istniejacych,
niedoskonalych implementacji HTTP i wszelkie proby wymuszenia zgodnosci ze
standardem (np. przez cache) sa widziane jako problemy zwiazane z cache
("bo bez dziala"), zamiast z serwerem czy klientem.

Idea cache jest zreszta wpisana w RFC opisujacym HTTP...

>Jednak dla mnie osobiscie najwazniejsze sa problemy z jednoznaczna
>identyfikacja mojego komputera w sieci.
>Korzystam z wielu programow partnerskich i podobnych uslug banerowych.
>Serwisy tego typu zwykle po prostu nie zliczaja odwiedzin przez proxy
>(albo zliczja tylko jedno z jednego IP), a niektore nawet ich
>zabraniaja.

Blad w zalozeniach sposobu liczenia odwiedzin ;)

>Czy jakiekolwiek proxy nie bedzie powodowac opisanych wyzej problemow?

Kazdy cache bedzie powodowal problemy ze zliczaniem odwiedzin na podstawie
adresow IP.

>Nie sadze. Po prostu w niektorych sytyacjach polaczenie bezposrednie
>jest konieczne. Ale moge sie mylic.

W niektorych tak, ale watpie zeby ISP rezygnowal z wprowadzenia cache z
"blahych" przyczyn - za takie uwazam problemy z bannerami zliczanymi na
podstawie IP.

--
					(moskit_at_irc.pl)