Re: transparent proxy

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_ceti.com.pl)
Data: Thu 11 Jan 2001 - 08:06:41 MET

Wojtek Frabinski <wojtekfr_at_alpha.net.pl> wrote:

> A jaki jest inny sposob zliczania odwiedzin z eliminacja wielokrotnych
> wejsc z tego samego komputera? Bo jakos nic innego niz IP nie
> przychodzi mi do glowy (no chyba ze by zaczac spiegoweac po kompie
> uzytkownika)

Metoda z IP nie jest dobra. Po pierwsze, są komputery (np. na
uczelniach) z których korzystają setki ludzi. Po drugie, są sieci z
maskaradą, gdzie wiele komputerów jest widocznych na zewnątrz z tym
samym IP. Po trzecie, są sieci w których ten sam komputer jest na zewnątrz
widoczny z różnymi (praktycznie - losowymi) adresami IP z określonej puli
(zazwyczaj dotyczy to wielu komputerów z sieci wewnętrznej - wszystkie są
widoczne pod adresami z określonej puli, ale często im się te adresy
zmieniają).

Lepszym sposobem jest przydzielanie każdemu użytkownikowi cookie, ale to
oczywiście nie policzy nam osób które cookie nie zaakceptują (ich prawo).

> Nie mam nic przeciwko samej idei proxy. Ale jaka jest korzysc z
> _przymusowego_ proxy? Przeciez mozna postawic dobre proxy i zalecic
> uzytkownikom jego uzywanie argumentujac ze poprawi to transfery. Jesli
> wyjasni sie wszsytko lopatologicznie to nawet zielony uzytkonik jak
> zauwazy ze proxy przyspiesza to je zostawic.

I tutaj się mylisz. Przeciętny użytkownik jak mu sieć działa to niczego
nie ruszy bo albo nie będzie umiał, albo się będzie bał że coś zepsuje
(zwykle jedno i drugie).

--
Piotr Piątkowski, Kraków