Re: Kosztowne negocjacje z 0202122

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Tue 09 Jan 2001 - 14:30:47 MET

On Tue, 9 Jan 2001, Lukasz Kozicki wrote:

>+ Witam,
>+
>+ Po przejrzeniu bilingów za ostatnie kilka miesięcy stwierdziłem, że TPSA
>+ nalicza mi opłaty za połączenia podczas których modemy nie dokgaduja się.
>+ Często systuacja wygląda tak, że dopiero za 10-tym razem udaje się
>+ podłączenie, a gro nieudanych połączeń trwa dokładnie 1:01 min.
>+
>+ Od lipca 0222 zebrało sie tego za * kilkaset złotych *.
[...]
>+ 3.01 przyszła odpowiedź (mam 14 dni na odwołanie). Uznali mi tylko te
>+ połączenia, któe trwały do 40 sekund (jakieś śmieszne 23 zł). W uzasadnieniu
>+ napsali, że "kwestionowany czas połączeń 1:01 jest konsekwencja ustawień
>+ komputera, ponieważ połączenie do sieci Internet jest traktowane od chwili
>+ negocjacji połączeń przez modem" (może to i prawda).
[...]
>+ Powołali sie na rozporządzenie Min. Łączności
[...]
>+ Uważam, że to całe uzasadnienie jest absurdalne:
>+
>+ * To usługodawca powinien zadbac o takie wykonanie usługi, by usługobiorca
>+ nie płacił za usługi niezrealizowane. Nie widzę uzasadnienia płacenia
>+ za połączenia _z internetem_, jeśli nawet nie nawiązała się komunikacja
>+ pomiędzy modemami. Co jeśli jakis system operacyjny (programm dial-up
>+ itp) nie umożliwia ustawienia maksymalnego czasu negocjacji ?

 Moje pytanie brzmi: czy ty jesteś *pewien* że modemy się nie dogadują ?
 Ćwiczyłem sobie kiedyś ppp z autoryzacją - i opisane objawy
dość dokładnie odpowiadają przypadkowi, kiedy na poziomie autoryzacji
jest podane złe hasło: np. podajesz hasło a nie jest wymagane.
 Jeśliby tak mogło być...

[...]
>+ * Nic takiego nie zachodzi w wypadku innych numerów dostępowych (innych
>+ dostawców), a modem jest raczej OK.
>+
>+ * Już od pierwszych sekund mozna na słuch rozróżnić odpowiedzi modemu
>+ TP, podczas których z bardzo dużym prawdopodobieństwem nie dojdzie do
>+ nwaiązania połączenia - choćby z tego powodu nie mam wątpliwości, że
>+ wina leży po stronie ich urządzeń, a nie moich.

 Jeśli tak... to modem jednak nie łapie :(

>+ Jakieś sugestie - jek się bronić ?

 Masz homologację na swój modem ? (przy próbie awantury na pewno
zażądają...) Może by poprosić/zażądać informacji z którymi
konkretnie modemami (na numerze dostępowym) udaje się łączyć
a z którymi nie ?
 Jeśli by się okazało że z niektórymi modemami twój się "dogaduje"
a z innymi nie chce - może by i uznali.
 Jest tu jakiś fachowiec który mógłby powiedzieć czy i gdzie jest
schowana informacja o tym który drut z centrali rzeczywiście
wykonał połączenie ? -:)

>+ Pozdrawiam,

 Wzajemnie - Gotfryd

--