Kosztowne negocjacje z 0202122

Autor: Lukasz Kozicki (lkozicki_at_atelier.pl)
Data: Sun 07 Jan 2001 - 12:36:00 MET

Witam,

Po przejrzeniu bilingów za ostatnie kilka miesięcy stwierdziłem, że TPSA
nalicza mi opłaty za połączenia podczas których modemy nie dokgaduja się.
Często systuacja wygląda tak, że dopiero za 10-tym razem udaje się
podłączenie, a gro nieudanych połączeń trwa dokładnie 1:01 min.

Od lipca 0222 zebrało sie tego za * kilkaset złotych *. Złożyłem
reklamacje zapłaconych rachunków (żądając zwrotu nadpłaconych kwot wraz
z odsetkami) oraz składałem reklamaje bierzących rechunków.

3.01 przyszła odpowiedź (mam 14 dni na odwołanie). Uznali mi tylko te
połączenia, któe trwały do 40 sekund (jakieś śmieszne 23 zł). W uzasadnieniu
napsali, że "kwestionowany czas połączeń 1:01 jest konsekwencja ustawień
komputera, ponieważ połączenie do sieci Internet jest traktowane od chwili
negocjacji połączeń przez modem" (może to i prawda). Powołali sie na
rozporządzenie Min. Łączności z dn. 8.02.96 w spr. warunków świadczeń
usług telekomunikacyjnych (Dz.U. z 1996 nr 20 z poz. 93 z późn. zmianami)
i rozporządzenie Min. Łączności z 28.05.96 w spr. reklamacji usług
telekomunikacyjmnych o cher. powszechnym (Dz.U. z 1996 nr 64 poz. 309)
oraz regulamin świadczenia usug TP S.A.

Uważam, że to całe uzasadnienie jest absurdalne:

* To usługodawca powinien zadbac o takie wykonanie usługi, by usługobiorca
  nie płacił za usługi niezrealizowane. Nie widzę uzasadnienia płacenia
  za połączenia _z internetem_, jeśli nawet nie nawiązała się komunikacja
  pomiędzy modemami. Co jeśli jakis system operacyjny (programm dial-up
  itp) nie umożliwia ustawienia maksymalnego czasu negocjacji ?

* Problemy zbiegły się z zainstalowaniem nowych central (? czy czegoś
  tam), z których połączełem sie poprzez adres w *.cvx.tpnet.pl .
  Wcześniej również połączenie było negocjowane po kilka razy, ale
  dopiero w połowie lipca zaczeli mi za to naliczać opłaty.

* Nic takiego nie zachodzi w wypadku innych numerów dostępowych (innych
  dostawców), a modem jest raczej OK.

* Już od pierwszych sekund mozna na słuch rozróżnić odpowiedzi modemu
  TP, podczas których z bardzo dużym prawdopodobieństwem nie dojdzie do
  nwaiązania połączenia - choćby z tego powodu nie mam wątpliwości, że
  wina leży po stronie ich urządzeń, a nie moich.

Jakieś sugestie - jek się bronić ?

FUT : pl.internet.polip

Pozdrawiam,

(P.S. - przysięgam, że aforyzm w sygnaturce sam sie wylosował ...)

--
[ Łukasz Kozicki, Gdynia                                  ]     o   o ,_
[ Wyszukiwarki internetowe - http://bluepages.atelier.pl/ ]   _.  o  <)_>{