(no subject)

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_dione.ids.pl)
Data: Mon 01 Jan 2001 - 04:03:25 MET

On Mon, 1 Jan 2001, Michal Zalewski wrote:

> Ambasada ma niezbyt wiele do gadania w przypadku employment-based wiz
> typu H-1B czy podobnych, a te nas chyba interesuja. /.../ W tym
> wypadku podanie o wize sklada w INS (DoJ) przyszly pracodawca. Tam, w
> Stanach, zgodnie z tamtejszym prawem imigracyjnym, jest rozpatrywana,
> decyzja zas trafia do US Embassy w Polsce i tam wstawiaja Ci wize do
> paszportu.

I zanim mi sie dostanie za to, ze to wcale nie INS/DoJ decyduje, tylko
Dept. of State, a tak w ogole to US Embasy w Polsce, to prosze
(www.usaemb.pl):

Work Visas (E, H, I, L, P, R)

Applicants applying for a Work Visa do not require an appointment.

   All applicants for H, L and P temporary work visas must present an
   approved visa petition form (form I-129B) from the U.S. Immigration
   and Naturalization Service (INS) or INS form I-797 confirming such
   approval. The petition must be made to the INS by an American company
   in the United States. After the INS approves the petition, a copy is
   mailed directly to the applicant, as well as to the American Embassy
   or Consulate which serves the applicant's home district.

Jesli uwazasz, ze cos pokrecilem, to chyba nawet juz nie mam o czym
dyskutowac, nie chce zasmiecac tej listy - po prostu tak jest:

- Dept. of State - organ zajmujacy sie prawem imigracyjnym

- Dept. of Justice - organ decydujacy za realizacje w/w prawa

- Immigration and Naturalization Service - potezny czlon wydzielony
  wewnatrz DoJ w celu wylacznego zajmowania sie w/w realizacja

- US Embassy - organ wydajacy wizy pracownicze (odmowy sa zdaje sie
  niezbyt czeste i moga wynikac z problemow typu karalnosc osobnika ;)

Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=--=> Did you know that clones never use mirrors? <=--=