Re:

Autor: Dariusz Laskowski (darlas_at_post.pl)
Data: Sun 31 Dec 2000 - 19:23:28 MET

Michal Zalewski wrote:

> Polemizowalbym :) Szczesliwie US to nie Polska, i choc istnieje wiele
> negatywnych z mojego punktu widzenia roznic, to jednak tzw. urzedasy,
> nawet te najnizsze, trzymaja sie pewnych kryteriow, musza motywowac swe
> decyzje i uzasadniac je w sposob jawny powolujac sie na konkretne
> przepisy.

Nie wiem. Może w Stanach jest lepiej niż u nas, ale ja i tak jestem
przekonany, że urzędnik panem jest i basta. ;-) Przepisy przepisami,
a urzędasy lubią nadinterpretację...

> Ja po prostu wierze, ze nie tylko nie ma zakazu wjazdu do obcych
> krajow (US/UE ;) dla osob, ktore deklaruja, iz sa wlasnie hackerami
> (uzywajac dokladnie tego okreslenia i nie wnikajac w jego znaczenie), ani
> ze dla organow typu INS (ktory jest organem decyzyjnym w tych kwestiach ;)
> nie jest to jakikolwiek argument :)

To, że z pewnością nie ma takiego przepisu, to wydaje się oczywiste.
Bo gdyby był to żeby być konsekwentnym należałoby również nie wpuszczać
np. ślusarzy, bo przecież wiedzą wystarczająco dużo, żeby móc się np. gdzieś
włamać.

A tak zupełnie OT: nie wiem jaki sens ma przejmowanie się czy potencjalni
włamywacze przekraczają fizycznie jakieś granice państw czy nie, skoro
i tak ich działalność odbywa się w zupełnie innej "przestrzeni", że tak powiem
wirtualnej. ;-) Z mojego lamerskiego punktu widzenia to bez znaczenia czy
ktoś rozrabia z Polski, ze Stanów czy z Księżyca. Osobiście zależałoby mi,
żeby mieć "ich wszystkich" :) na "swoim terenie", bo jak kogoś przyłapię na
brzydkich zabawach, to przynajmniej podlega mojej jurysdykcji i mogę go
skutecznie od sieci odciąć; a jak siedzi w jakichś Chinach, albo gdzieś...

--
Dariusz Laskowski                                              [kabel w rurze]
mailto:darlas_at_post.pl       Jacek D.: ...umożliwi łączność rzędu setek Gb/s...