Re: <...>

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_dione.ids.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 20:13:29 MET

On Fri, 29 Dec 2000, Jacek D. wrote:

> ok, ale prawdziwy hacker powie potrafie, bo mam ta wiedze i
> doswiadczenie

Nie wiem, czy potrafie, nie sprawdzalem, nie mam takiej potrzeby, nijak ma
sie to do wiedzy i doswiadczenia, tudziez podejscia do komputerow, ktore
hackerow charakteryzuje.

> Ja ci wierze, ze prawdziwych hackerow dzis juz nie ma ;)

Jest, calkiem sporo. Np. wiekszosc ludzi, ktorzy napisali miliony linii
GPLowego kodu tworzacych trzon systemow open-source (*BSD, Linux). To
naprawde sa hackerzy, wlasnie w tych kregach (choc jeszcze przed
pojawieniem sie idei GNU) pojawil sie ten termin, i bardzo dlugo byl
zarezerwowany dla tych ludzi.

Potem, gdy pojawil sie fenomen wlamywaczy komputerowych (na wieksza skale
w poznych latach 80tych), ludzie nie bardzo rozumieli, kim sa prawdziwi
hackerzy, i zaczeli utozsamiac ludzi posiadajacych duza wiedze z
wlamywaczami (wtedy zreszta bylo to na ogol trafne utozsamienie). W latach
90tych na skutek technologicznego boomu znaczenia te bardzo sie od siebie
oddalily, ale zadne nie zaniknelo ani nie stalo sie "Jedynym Slusznym".

Rada Europy *NIE* bedzie scigac tych pierwszych, uwierz mi, i nie widze w
ich dokumentach zadnej rozbieznosci, ktora implikowalaby wlasnie taka
interpretacje, lub oznaczala, iz tym pierwszym odbiera sie prawo do
okreslania siebie hackerami.

EOF?:>

Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=--=> Did you know that clones never use mirrors? <=--=