Re: Policja zatrudnia hackerow do czego ?

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_dione.ids.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 19:37:38 MET

On Fri, 29 Dec 2000, Jacek D. wrote:

> jacy crakerzy. jest oficjalna konferencja czy zlot hackerow pokazywany
> w telewizji, opisywany w prasie + wywiady hackerzy sie chwala ze ich
> zatrudnia policja, bo sa dobrzy,

A co powiesz na moj przyklad ze "Zlotem Gornikow"? Czy nie moge
zorganizowac samozwanczego zlotu gornikow? Czy nie moge wprowadzic w blad
ktorejs stacji telewizyjnej tak, by mnie pokazala jako organizatora? I czy
nie moge powiedziec, ze "my, gornicy, glownie napadamy na staruszki"?
Pomijam juz sprawy etyczne czy prawne samej organizacji takiego zlotu, ale
mniej wiecej tak wygladaja zloty "hackerow" - dzieje sie tak dlatego, ze
media tak naprawde nie wiedza, kto to hacker, natomiast gornika na ogol
rozpoznaja ;>

> Jak dowody z oponii hackerow sa oznaczane i podpisywane w aktach
> sledztwa ?
>
> ........ .... sporzadzil hacker ....... ??? data , podpis ?

Czemu? Jak mowilem hacker to nie zawod, tylko pasja / sposob zycia /
whatever.

> raz jeszcze. Wedlug Konwencji Rady Europy brak jest rozroznienia na
> dobre czy zle hackerstwo jest nieuprawniony dostep do systemu
> komputerowego, zwany w literaturze fachowej "hacking"

Ale to tylko JEDNO ze znaczen slowa hacking i hacker, zrozum to albo
zajrzyj do slownika!!! Nie mowie o "dobrym i zlym wlamywaniu", nie jestem
ani dobrym ani zlym wlamywaczem.

> ale przeciez w orzecznictwie i literaturze fachowej trabi sie,
> ze hackowanie to nieuprawniony dostep do systemu komputerowego.

W literaturze fachowej? Prosze jakis tytul. W orzecznictwie na ogol mowi
sie o criminal hacking lub redefiniuje sie pojecie hackera lub jedno i
drugie.

> Czy jako hacker mozesz taki dostep do serwera tepsy z baza abonentow i
> danymi osobowymi uzyskac bez wlamania sie ? J.

Nie moge, nie musze i nie chce.

Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=--=> Did you know that clones never use mirrors? <=--=