Re: Policja zatrudnia hackerow do czego ?

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_dione.ids.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 19:33:45 MET

On Fri, 29 Dec 2000, Jacek D. wrote:

> Furthermore by adding the term 'criminal', a distinction is being
> drawn between differing forms of 'hacking'. On the one hand there is
> 'hacking' for the sole purpose of entering a computer system , and on
> the other hand there is that same gaining of access combined with
> manipulation, be it positive or negative, of the computer system,
> hence criminal 'hacking' 18. As focus begins to move towards the
> regulation and control of this form of criminality the importance of
> this distinction will become increasingly obvious.

Ekspercie drogi. Czy ty czytasz rzeczy, ktore przytaczasz? To przeczytaj
swoja wypowiedz... "Criminal hacking" to wlamania. "Hacking" to szersze
pojecie, ktore NIE implikuje naduzywania posiadanej wiedzy do celow
przestepczych.

> I zgodnie z Konwencja, dzialajac jako hacker i prcownik TP SA TPI SA
> nie mozesz sie powolywac na dzialanie w dobrej wierze, ani na
> wylaczenie odpowiedzialnosci, motywujac ze dzialasz jako hacker a nie
> criminal hacker.

Nie tlumacze sie w ten sposob, natomiast nigdzie nie widze w maglowanej
przez Ciebie konwencji ustepu, ktory zabrania mi bycia hackerem. Nie
naruszam bezpieczenstwa systemow ani nie niszcze danych, nie wykradam ich,
nie ingeruje w integralnosc informacji. Po prostu w pewnym stopniu
identyfikuje sie ze spolecznoscia hackerow (chociaz wolalbym unikac
okreslania sie tym mianem wprost, chyba ze na potrzeby tej rozmowy -
poniewaz jake byloby to nieskromnym i nieuzasadnionym zachowaniem).

> Z chwila uzyskania nieuprawnionego dostepu do komputera, systemu
> komputerowego, juz popelniasz przestepstwo kryminalne.

Nie popelniam przestepstwa. Bo nie uzyskuje. Ale mimo to jestem hackerem.
I? Cos ty sie tak tych intencji uczepil, jesli nie bylo wykroczenia?

Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=--=> Did you know that clones never use mirrors? <=--=