Re: Policja zatrudnia hackerow do czego ?

Autor: Jacek D. (koperacja_at_priv4.onet.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 18:18:22 MET

Michal Zalewski wrote:

> Nie. Tak zachowuja sie idioci / script-kiddies / crackerzy.

jacy crakerzy.
jest oficjalna konferencja czy zlot hackerow
pokazywany w telewizji, opisywany w prasie + wywiady
hackerzy sie chwala ze ich zatrudnia policja, bo sa dobrzy,

a teraz ty mowisz ze to nie hackerzy a crakerzy.

> Do scigania crackerow lub do zabezpieczania systemow lub do ekspertyz,
> jesli w ogole.
Jak dowody z oponii hackerow sa oznaczane i podpisywane w aktach
sledztwa ?

sporzadzil hacker ....... ???
data , podpis ?

> Pokaz mi kraj w ktorym mozna pojsc do wiezienia za to, ze powie sie, iz
> jest sie hackerem, i za to, ze bedzie posiadalo sie wiedze na temat
> komputerow. Albo przypadek wyroku, w ktorym skazano wlasnie za to
> (przypominam, Mitnicka skazano za przestepstwa, ale jak raz nie "bycie
> hackerem").

raz jeszcze. Wedlug Konwencji Rady Europy
brak jest rozroznienia na dobre czy zle hackerstwo
jest nieuprawniony dostep do systemu komputerowego,
zwany w literaturze fachowej "hacking"

> Wlamywacz sie wlamuje, hacker nie.

ale przeciez w orzecznictwie i literaturze fachowej trabi sie,
ze hackowanie to nieuprawniony dostep do systemu komputerowego.
Czy jako hacker mozesz taki dostep do serwera tepsy z baza abonentow i
danymi osobowymi uzyskac bez wlamania sie ?
J.