Re: Podsluch wg MSWiA

Autor: Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
Data: Wed 27 Dec 2000 - 16:49:21 MET

Pawel Krawczyk wrote:

> W przypadku operatorów PSTN jest to oczywiste. W przypadku IAP mniej
> oczywiste, bo z reguły nie rozliczają się za impulsy tylko abonamentem.

Tak czy siak musi być rejestrowany fakt kto i kiedy używał danego IP. I
nic wiecej. W sensie 'kto' oczywiscie nie mam na mysli nazwiska osoby
tylko miejsce, gdzie znajduje się komputer posługujący się tym IP.

> Natomiast w przypadku ISP i ICP praktycznie pozbawione sensu. Oczywiście
> nie mówię tu o trzymaniu logów przez parę dni żeby z nich wygenerować
> statystyki lub sprawdzić klientowi gdzie zginął email, tylko o
> archiwizacji na dłuższy okres czasu.

Jasne, że tego nie trzeba robić w każdym ogniwie łancuszka, wystarczy
tam gdzie przydziela się IP. A taka archiwizacja wcale nie jest bardzo
uciążliwa. Poza tym jesli ustawa mówi, że trzeba dane trzymać X czasu to
trzeba trzyamc tyle (conajmniej) i koniec. Chyba, że ktos lubi klopoty.

Pozdrawiam, Jacek

--
Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
ICQ # 15729819