Re: Podsluch wg MSWiA

Autor: Jacek D. (koperacja_at_priv4.onet.pl)
Data: Wed 20 Dec 2000 - 22:44:49 MET

> I niewykonalne jest kontrolowanie i archiwizowanie wszystkiego, jak leci.

A czemu to kolega nie zna stanu techniki.

Nie trzeba archiwizowac wszystkiego, tylko to co interesujace.
Nie trzeba archiwizowac usenetu, bo sie sam archiwizuje.
Pozostaja e-maile.
Ktorych w Polsce jest zaledwie kilka milionow miesiecznie.

A to zaledwie x 2-3 Kb = kilkanascie Gb na jedna tasiemke
coz to jest dla malutkiego Craya do obrobki lingwistycznej ?

Problem chyba w tym ze nie ma czego kontrolowac, bo ruch za maly.

> Nie wierzę w to, że Brytyjczycy nagrywają i 3mają WSZYSTKIE rozmowy m/n i
> m/m jakie mają miejsce.
> Tego są miliony... dziesiątki milionów...
Ale tylko dziesiatki milionow.
Przy stratnej kompresji : 100 to jedynie setki tysiecy.
Milion mp3 czy to duzo ?
Przeciez Napster ma baze kilkunastu milionow.

Dodajac do tego voice recognition to juz maly krajek sobie z tym
poradzi.

Problem podsluchu od strony technicznej jest trywialny, bo tak byl
budowany szkielet swiatowy internetu, jako modelu pseudo-wojskowej sieci
komunikacyjnej, aby podsluch byl mozliwy i wbudowany w system.

Kazdy z adminow moze podac ilosc poczty wychodzacej i przychodzacej
z dzienna statystyka za caly rok.
Przeciez to sa tak male ilosci, ze zwykly pecet sobie z tym poradzi
i nadazy wypalac CD , a jak trzeba cos wiecej to na DVD-ROM

I jedna plytka dvd-rom to miesieczna poczta na srednim serwerze

I gdzie tu jakis problem ?
Do czego potrzebna technika
gdy wlasnie wyszukiwarki internetowe daja technike przeszukiwania i
indeksowania terabajtowych baz tekstowych.

Przeciez nikt nie mowi o zaawansowanej technice obiektowegfo
rozpoznawania obrazow i zapisywania ich jako struktury obiektowej.

Obslugiwac to moga sprzataczki po miesiecznym kursie dla bezrobotnych.

> Podsłuchanie tego awykonalne a nagrywanie na żywca wszystkiego, to bezsens.

Wykonalne jest, a czy ma sens czy nie to wie ten co zleci.
Dla wywiadu gospodarczego to ma sens, bo mozna przechwytywac internetowe
zamowienia, zlecenia i caly rynek biznesu internetowego

> Sam kiedyś czytałem, że tygodniowo przez sieć przelatuje tyle to a tyle
> miliardów maili.

Ok. Miliard x 2 Kb = 2 Tb ale na tydzien
: 7 dni = 700 Gb dziennie
= : 24 godziny = 30 GB na godzine = 1-2 tasiemki lub 5-10 DVD-ROMs
do wypalenia na godzine.
Gdzie tu problem ???

Przeciez dzienny ruch usenetowy to ok. 50.000 list dyskusyjnych
i jest caly archiwizowany
i to jest kilkanascie a moze wiecej Gb dziennie.

> Wszystko czytają?
A po co ?
Archiwizuja serwery np. na MIT, Athena Project

> Druga sprawa, to szyfrowanie.
> Jeśli wyślę coś w ZIPie, Wordzie, Excel'u, mp3, RAR, to trafi to na
> "bocznicę" do dalszej obróbki?

A co to za roznica ?
zipuje teksty 0,001 % ludzi - no problem
A zalaczniki w wordzie mozna w locie przeksztalcac na raw ascii

> Sporo roboty sobie przywalają....
Bo te miliony kompow stoja bezczynne

Nie tam ale w Anglii.

> Ano jesteśmy światli, bo takie metody to stosował Pan Światło i nawyki
> zostały...

Moze tak powstanie model sztucznej inteligencji, rejestrujacy
wszelka spisana dzialalnosc intelektualna czlowieka ?
Moze nowa biblioteka aleksandryjska ?
J.