Re: Czy to jest normalne ?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 15 Dec 2000 - 03:11:24 MET

"Wojtek Zak" <zakvoy09_at_poczta.wp.pl> writes:

> No właśnie to tłumaczyłem, ale mojej wiadomości już niestety, po tygodniu,
> nie ma. Ktoś uważał, że 1Mb, który ma na łączu, to jest EIR.

Tak moze byc. U nas generalnie EIR = przepustowosc samego lacza koncowego
- CIR. No chyba ze gdzies jest tak ze klient ma lepsze lacze niz gdzies
dalej, ale watpie.

> Nic, poza tym, że lubię czasem spojrzeć, jak robią pewne rzeczy ci, co są
> nieco do przodu. Polecam ci www.bt.net - opis sieci IP British Telekomu.

Tyle ze to nie kwestia techniczna a bardziej polityczna, wiec nie ma
sensu patrzec na technike u innych.

> Maksymalna prędkość dostępu to aktualnie 500 Mb - to o czym my mówimy, jest
> o dwie półki niżej. Ale też podają, że nakłady wyniosły 5 mld funtów.
> Przypuszczam, że mogli dostać od państwa ulgi inwestycyjne, przeczytasz też
> tam, jakie mają przepustowości do Stanów.

I co to zmienia? Sugerujesz ze pomnozenie przepustowosci x 10 zmienia
nature sieci?

> Ależ oczywiście, że u mnie byłoby taniej - ale byłby też EIR.

Nie rozumiem. Praktycznie wszedzie w FR jest EIR, przeciez za to klient
placi i nic w zamian moze nie dostac w godzinach szczytu.

> Tu bym polemizował, bo chyba na 155Mb pomiędzy głównymi miastami - tylko
> max. 34 jest dla IP. Szkielet, dla porównania, w BT ma przepustowość 2,4Gb.

A jaki to ma zwiazek? Moze napisz z czym polemizujesz, bo chyba sie
zgubilem.

> U nas z kolei Alcatel buduje sieć dla TP S.A. w technologii DWDM - będzie
> oddana w przyszłym roku i na pewno ludziom z miast objętych tą nową siecią
> się poprawi - ale tylko wtedy, gdy zostanie obudowana, czym potrzeba. Może
> wtedy będzie lepiej niż u Angoli? (oni zbudowali sieć w 1999, ale WDM).

To juz naprawde zupelnie inne sprawy, nie majace zadnego zwiazku z CIRem
itp.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator