Re: Czy to jest normalne ?

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 19 Dec 2000 - 09:27:38 MET

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> napisał w wiadomości

> Tyle ze to nie kwestia techniczna a bardziej polityczna, wiec nie ma
> sensu patrzec na technike u innych.

Dla mnie ma sens i zawsze to robię.

> I co to zmienia? Sugerujesz ze pomnozenie przepustowosci x 10 zmienia
> nature sieci?

Jeżeli od węzłów dostępowych w górę sieci masz nie 2 Mb/s ale min. 34 - to
oczywiście że zmienia i pewnie nie ma takich sytuacji, jak opisana przez
człowieka na początku dyskusji na ten temat (duże straty pakietów w
godzinach pracy) .
A poza tym porównaj prędkości szkieletowe
UK - 2,4 Gb/s
PL - 34 Mb/s
Różnica jest 70-krotna, a nie 10-krotna. I uważam, że to zmienia naturę
sieci, nawet, jeśli w UK jest 5 razy więcej użytkowników, a na angielskie
serwery ze świata przychodzi znacznie większy ruch.

> Nie rozumiem. Praktycznie wszedzie w FR jest EIR, przeciez za to klient
> placi i nic w zamian moze nie dostac w godzinach szczytu.

Coś się nie rozumiemy, ale no problem.

> A jaki to ma zwiazek? Moze napisz z czym polemizujesz, bo chyba sie
> zgubilem.

Nie ma chyba w czym się gubić - FR jest do routera brzegowego - dalej jest
samo IP, mające na swoje potrzeby pewne pasmo , ale nie ma już tam EIR-a, of
course.

Może

> To juz naprawde zupelnie inne sprawy, nie majace zadnego zwiazku z CIRem

Ale mają z początkowym problemem, zgłoszonym na liście - IMO.
Poza tym będzie lepiej i to w przeciągu roku - mam nadzieję.
Są w TP Net przecież już kupione i chyba uruchomione (może) nowe routery
szkieletowe Ericssona (tak naprawdę to rozwiązanie przejętej firmy Juniper).
Jak dostaną na interfejsy pomiędzy największymi miastami w Polsce 2,4Gb, to
jeśli będą dobrze administrowane, powinno być znacznie lepiej.

Pozdrawiam,
sorry że nie odpisałem wcześniej - nie mogłem.

Wojtek Zak