Re: Czy to jest normalne ?

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 14 Dec 2000 - 18:00:51 MET

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> napisał w wiadomości

> Nie, EIR nie jest przepustowoscia hardwaru, jest mniejszy przynajmniej
> o CIR.

No właśnie to tłumaczyłem, ale mojej wiadomości już niestety, po tygodniu,
nie ma. Ktoś uważał, że 1Mb, który ma na łączu, to jest EIR.

> No to co z tego?

Nic, poza tym, że lubię czasem spojrzeć, jak robią pewne rzeczy ci, co są
nieco do przodu. Polecam ci www.bt.net - opis sieci IP British Telekomu.
Maksymalna prędkość dostępu to aktualnie 500 Mb - to o czym my mówimy, jest
o dwie półki niżej. Ale też podają, że nakłady wyniosły 5 mld funtów.
Przypuszczam, że mogli dostać od państwa ulgi inwestycyjne, przeczytasz też
tam, jakie mają przepustowości do Stanów.

> Akurat w Polpak-T jest tak, ze:
> - CIR jest bardzo drogi
> - w zwiazku z tym uzytkownicy lacznie kupuja go mniej niz dostepne
> pasmo
> - w zwiazku z tym sytuacja nie rozni sie za bardzo od takiej w ktorej
> CIR bylby w przyzwoitej cenie, i lacznie byloby go sprzedanego duzo,
> za wyjatkiem faktu, ze Polpak-T zawsze moze tlumaczyc ze przeciez
> wykupiono tylko 16 Kbps CIR, a tak nie mialby czym sie tlumaczyc.

 Może i racja.

EIR-a

> Ale gdybys zaproponowal takie ceny za CIR jak Polpak-T to klienci
> znalezliby innego providera.

Ależ oczywiście, że u mnie byłoby taniej - ale byłby też EIR.

> Nie, ten mechanizm sprawdza sie lepiej (z punktu widzenia operatora,
> oczywiscie) wlasnie wtedy gdy uzytkownikow jest juz duzo - zbyt duzo
> w stosunku do dostepnych przepustowosci.
> Przy czym akurat w Polpak-T ten problem dotyczy raczej tylko ruchu IP.

Tu bym polemizował, bo chyba na 155Mb pomiędzy głównymi miastami - tylko
max. 34 jest dla IP. Szkielet, dla porównania, w BT ma przepustowość 2,4Gb.
U nas z kolei Alcatel buduje sieć dla TP S.A. w technologii DWDM - będzie
oddana w przyszłym roku i na pewno ludziom z miast objętych tą nową siecią
się poprawi - ale tylko wtedy, gdy zostanie obudowana, czym potrzeba. Może
wtedy będzie lepiej niż u Angoli? (oni zbudowali sieć w 1999, ale WDM).

Pozdrawiam

Wojtek Żak