Re: Licencje oprogramowania (MPAA)

Autor: kravietz__at_alfa.ceti.pl
Data: Tue 26 Sep 2000 - 15:36:42 MET DST

Gwidon S. Naskrent <naskrent_at_artemida.amu.edu.pl> wrote:

> A mnie denerwuje udawanie ze nie ma problemu w postaci koniecznosci
> przekonania polskich internautow (na poczatek) ze w sieci warto za cos
> placic.

Popatrz na www.allegro.pl. Tam sie wszystko opiera o placenie i chetnych
jest mnostwo. Ten problem naprawde nie istnieje w takiej skali, w jakiej
go przedstawiasz. Fakt istnienia piractwa na rynku oprogramowania wynika
z wielu przyczyn, ale to nie te same rynki. Programy sa drogie. Ksiazka
Kinga (jesli potraktujemy ja jako pewien wyznacznik) jest tania.

Inna sprawa, ze programy moglyby nie byc *takie* drogie, tak samo kompakty
z muzyka itp. Zeby kupic oryginalny CD za 50 zl trzeba byc naprawde
desperatem albo miec za duzo pieniedzy. Piractwo na duza skale nie jest
wyznacznikiem moralnosci spoleczenstwa. Raczej objawem zlej polityki
cenowej producenta.

> Wskazowka: porownaj stosunek kont na friko.onet.pl i podobnych
> do kont na platnych serwerach providerow.

Przyklad nieprzystajacy. Myslisz ze w USA wszyscy maja konta u providerow?
A na Hotmailu to sobie zakladaja tylko Polacy i reszta b. demoludow?