TPSA niszczy konkurencje (nowy cennik)

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Tue 29 Aug 2000 - 14:32:15 MET DST

Od 1 wrzesnia (jak zapowiada PC Kurier http://www.pckurier.pl/ i Gazeta
Wyborcza: http://www.gazeta.pl/Iso/Wyborcza/Komputer/01/076kom.html)
TPSA znosi przedluzone 6-minutowe impulsy w ruchu lokalnym w godzinach
18-22 w dni powszedni i caly dzien w weekendy, zastepujac je taka sama
znizka, ale tylko dla swego wlasnego numeru dostepowego 0-202122.
Oznacza to, ze laczenie sie z Internetem poprzez innych prowiderow
bedzie w tych godzinach dwukrotnie drozsze niz za posrednictwem numeru
dostepowego TPSA.

Czy nadal lokalne impulsy w godzinach 22-8 beda naliczane co 6 minut
(jak przed wakacjami), trudno z tych artykulow stwierdzic. Jesli nie, to
dostep przez jakikolwiek numer oprocz 0-202122 bedzie ponad dwukrotnie
drozszy niz przed wakacjami - nawet w godzinach nocnych (od lipca
obowiazuje wyzsza cena za impuls).

Dla mnie tytul z PC Kuriera ("Dobre wiesci z TPSA") zakrawa na kpine,
gdyz z domu lacze sie poprzez numer dostepowy mojego gdanskiego LANu
(TASK-u). Na koniec zacytuje jeszcze za Wyborcza rzecznika TPSA:
"Uniezależnienie cen dostępu od cen połączeń lokalnych jest pierwszym
krokiem w kierunku dalszego obniżenia cen dostępu do Internetu". No
comment.

JP.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland