Re: SDI - brak kompresji?

Autor: Witold Wnuk (ww181302_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Wed 16 Aug 2000 - 20:11:58 MET DST

On 16 Aug 2000, Jacek Zapala wrote:

> O ile się orientuję to V.22bis nie ma prawa powiększyć ilości przesyłanych
> danych, więc nie przeszkadza w żadnym wypadku. A poza tym coś mi się
Na tym polega kompresja, ze w niektorych przypadkach (czesto
wystepujacych) ilosc danych do przeslania sie zmniejsza, a w niektorych
(rzadszych) zwieksza sie. Dane juz skompresowane naleza do tych drugich.
Inna sprawa, czy jest to zauwazalny przyrost.

> kojarzy, że V.42bis ucina bity startu i stopu tworząc bloki o stałej
> wielkości, na czym mamy 1/5 zysku ZAWSZE, niezależnie od rodzaju
> przesyłanych danych.
Zgadza sie. Ale rowniez MNP-3 (a wiec i v.42) dokonuje takiej
optymalizacji.

Kompresja w modemie ma jeszcze ta wade, ze moze wprowadzic dodatkowe
opoznienia wysylania pakietow (z powodu buforowania). Moze sie to
niekorzystnie odbic na pracy interaktywnej. Kompresja PPP nie ma tej wady.

Pozdrawiam,

        Witold J. Wnuk

PS: ... a jeszcze lepiej uzyc zipa albo kompresji jpeg.