Re: Pliki-załczniki

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Mon 07 Aug 2000 - 11:02:33 MET DST

at napisal(a) [06 Aug 2000]:

>i uwazasz prosiaczku, ze taki lotus notes nie obsluguje urli w tekscie
>maila? poza tym w takich duzych sieciach z pewnoscia jest
>administrator, ktory takie problemy pomaga rozwiazywac.

Obserwujac zmagania kilku osob, dajacych sobie dobrze rade z komputerami,
z Lotus Notes pozwala mi przypuszczac, ze obsluga LN wcale nie jest taka
latwa :(
O rozwiazaniu problemu przez administratora juz dyskutowalismy,
wprowadzenie dodatkowej infrastruktury do przesylania plikow jest zadaniem
niebanalnym.

>oczywiscie sa wyjatki, jedna z firm z ktora wspolpracujemy posiada
>potezna siec, kilku (-nastu) administratorow, dziala wlasnie na lotus
>notes, ale gdyby istniala koniecznosc wymiany z nia setek megabajtow
>przez internet to wystarczylo by, jak sadze, dogadac sie z ktoryms z
>ichnich adminow.

Jesli dwie konkretne firmy wymieniaja pomiedzy soba duze ilosci
informacji, robi sie extranet i po krzyku. Dodatkowe dedykowane lacze
miedzy nimi, czy tez inna metoda pozwalaja skutecznie rozwiazac ten
problem.

Wyobraz sobie teraz firme posiadajaca kilkadziesiat tysiecy pracownikow,
wymieniajaca dokumenty z kilkuset firmami roznej wielkosci. W tym momencie
dogadywanie sie administratorow przestaje sie skalowac.

>z reguly jednak bardziej oplacalne (czasowo) jest wyslanie kompaktu
>kurierem albo przesylka pocztowa do naszego lokalnego oddzialu.
>szybko, bezpiecznie i bez klopotow.

W konkretnych przypadkach takie rozwiazanie sie sprawdza, ale nie jest to
rozwiazanie problemu "pliki via email".

>jasne. z kolei patrzenie na swiat z punktu widzenia uczelni, na ktorej
>komputery nie bardzo chca przekroczyc 286 a na dostep do pracowni
>trzeba miec zezwolenie prowadzi do jeszcze ciekawszych wnioskow.

Wykształca spryt ;)

>a swoja droga ostatnio inzynierowie-informatycy swiezo po uczelni,
[...]
>domorosly dlubacz z pewnoscia duzo wiecej wie o prawdziwym swiecie niz
>zamkniety w serwerowni 'guru'.

Nudne i nie na temat (mimo, ze prawdziwe).

--
					(moskit_at_irc.pl)