Re: Pliki-załączniki

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.linux.org.pl)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 17:47:12 MET DST

Artur Bartnicki <archie_at_dziupla.eu.org> wrote:
> Jest to dobre rozwiązanie do _publikacji_ -- ale fatalne do
> _przesyłania_ plików. Jeśli mam plik przesłać do jednego, konkretnego
> klienta, to z Bogiem sprawa, ale jeśli tych klientów (jak pisał już
> Marek) mam trzydziestu i NIE MOGĄ sobie wzajemnie zaglądać w te pliki?
> Każdemu wtedy muszę przydzielić hasło, zarządzać tymi hasłami,
> sprawdzać, czy pliki mają prawidłowo określone prawa... A jak klientów
> jest trzystu?

Robimy sobie stronę WWW, z dowolnym index.html. I w tym samym
katalogu, co index.html, wrzucamy wszystkie pliki. Dopóki Ty sam
nie ujawnisz nazw plików, takie rozwiązanie będzie bezpieczne
(na miarę prostoty tegoż rozwiązania). Rozwiązanie typu
"konkurencja się dogada" w prosty sposób odrzucamy: gdyby się
miała dogadać, to i tak by się dogadała. A postronni nazw nie
będą znali, czyż nie?

Zero haseł, zero zarządzania... prawdziwe "Zero Administration".
A przesyłasz tylko URLa. Każda osoba pod Windowsem (a to
dominuje na biurkach, czyż nie?) ma jakąś przeglądarkę WWW, za
pomocą której można taki plik sobie ściągnąć. Bardziej
zaawansowani użyją teleporta/wgeta/whatever, i na pewno po
pewnym czasie wszyscy będą to mieli na dysku.

Andrzej

--
Voodoo is a very interesting religion for the whole family,
even those members of it who are dead. (Pratchett)