Re: Pliki-załączniki

Autor: Artur Bartnicki (archie_at_dziupla.eu.org)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 15:42:00 MET DST

Michal Zalewski <lcamtuf_at_dione.ids.pl> pisze, co następuje:

> Zdaje sie, ze glownym argumentem jest cos takiego: w e-mailu mozna wpisac
> odbiorce, i siu - wiemy kto dostanie dokument. Niestety nie ma protokolu,
> ktory dzialalby tak samo a bylby zoptymalizowany pod katem przesylania
> duzych plikow (sa mechanizmy typu wlasnie Gnutella, ale...).

Jest, SAFT/sendfile (polecam freshmeat.net).

> Pewnym rozwiazaniem jest ftp - wgrywanie danych na serwer z
> wykorzystaniem tego protokolu (zdaje sie jest sporo narzedzi do
> "publikacji" contentu, nawet Microsoft troche naplodzil), a
> nastepnie download z wykorzystaniem chocby http (czyli podajemy
> tylko URLa, tez nie jest niesamowicie skomplikowane).
>
> Wada - kazda osoba publikujaca content musi miec jakies konto na serwerze
> udostepniajacym ftp - ale wiekszosc, nawet tych daromwych serwerow (typu
> polbox.com) udostepnia taka mozliwosc.

Jest to dobre rozwiązanie do _publikacji_ -- ale fatalne do
_przesyłania_ plików. Jeśli mam plik przesłać do jednego, konkretnego
klienta, to z Bogiem sprawa, ale jeśli tych klientów (jak pisał już
Marek) mam trzydziestu i NIE MOGĄ sobie wzajemnie zaglądać w te pliki?
Każdemu wtedy muszę przydzielić hasło, zarządzać tymi hasłami,
sprawdzać, czy pliki mają prawidłowo określone prawa... A jak klientów
jest trzystu?

--
  / _ | _ )   Artur "Archie" Bartnicki        tel: (0-71) 342 68 22