Re: Pliki-załączniki

Autor: Marcin Jagodzinski (pisz_na_adres_z_reply_to_at_webcorp.com.pl)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 22:01:11 MET DST

On 1 Aug 2000 15:47:12 GMT, Andrzej Bort <bort_at_silesia.linux.org.pl> wrote:

>Robimy sobie stronę WWW, z dowolnym index.html. I w tym samym
>katalogu, co index.html, wrzucamy wszystkie pliki. Dopóki Ty sam
>nie ujawnisz nazw plików, takie rozwiązanie będzie bezpieczne
>(na miarę prostoty tegoż rozwiązania). Rozwiązanie typu
>"konkurencja się dogada" w prosty sposób odrzucamy: gdyby się
>miała dogadać, to i tak by się dogadała. A postronni nazw nie
>będą znali, czyż nie?

Można to zrobić jeszcze inaczej. Piszesz sobie maila, dodajesz załączniki,
program pocztowy separuje je od listu, wysyła na "serwer pośredniczący", a
załączniki zastępuje prostym: "Do listu dołączony jest załącznik, możesz go
pobrać pod adresem: [url]". Url generowany jest dla każdego załącznika z
unikatowym parametrem. Serwer pośredniczący na podstawie tego parametru
pozwala (lub nie) na ściągnięcie załącznika. Przy czym program pocztowy
może nadawać różne metody dostępu do załączników (w zależności od tego,
czego sobie zażyczymy: hasła jednorazowe, autentykacja za pomocą PGP,
kontrola dostępu na podstawie IP, limit możliwych wznowień transferu).

--
Marcin Jagodziński || http://portfolio.art.pl