Re: Pliki-załączniki

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 23:25:36 MET DST

Andrzej Bort <bort_at_silesia.linux.org.pl> wrote:
> [...]
[...]
> Robimy sobie stronę WWW, z dowolnym index.html. I w tym samym
> katalogu, co index.html, wrzucamy wszystkie pliki. Dopóki Ty sam
> nie ujawnisz nazw plików, takie rozwiązanie będzie bezpieczne
> (na miarę prostoty tegoż rozwiązania).

I w ten sposób dochodzimy do pięknego po prostu rozwiązania - do
*wysyłania* plików używamy protokołu przeznaczonego do czegoś zupełnie
innego, tylko dlatego, że SMTP jest, erm, mocno kulawe. Dodajmy,
rozwiązania, które wcale nie musi działać, jest wielu użytkowników,
którzy mają dostęp do poczty, nie mają zaś dostępu do wuwu, bądź tylko
do kilku wybranych stron. O ftp nawet nie wspominam.

> A przesyłasz tylko URLa.

Po czym odbiorca nie może tego pliku ściągnąć a zamiast tego dostaje
śliczny komunikat `cache access denied'? Istotnie, rozwiązanie proste
jak konstrukcja cepa i równie skuteczne. I żeby nie było, że wymyślam,
sam mam kilkuset użytkowników mających takie warunki.

> Każda osoba pod Windowsem (a to dominuje na biurkach, czyż nie?) ma
> jakąś przeglądarkę WWW, za pomocą której można taki plik sobie
> ściągnąć.

Doprawdy? Nie wydaje mi się.. a nawet jak ma, to może zobaczyć `cache
access denied', bo jej szef zadecydował, że wuwu do pracy tej osobie
niepotrzebne i ma tylko pocztę. Oczywiście można sobie wyobrazić, że
ktoś się uprze i wywalczy sobie dostęp do tej strony, zapewne po kilku
dniach, kiedy kilkadziesiąt następnych potrzebnych jemu dokumentów
będzie czekać.. i w końcu zamiast pracą będzie zajmować się męczeniem
szefów/adminów o dostęp do kolejnych stron, tak? Naprawdę, nie wszyscy
pracują w otwartych sieciach, często możliwości wyjścia na świat mają
*bardzo* ograniczone bądź zgoła wcale.

Nie, narzekanie na `głupotę' użytkowników, którzy wysyłają duże pliki
mailem to nie to (choć sam często narzekam). Trzeba po prostu ulepszyć
SMTP, żeby umożliwiało takie operacje lub dać użytkownikom narzędzie,
które pozwoli im te pliki wysyłać (IMO pierwszy pomysł jest dużo
lepszy).

--
*** smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)  --  Jacek P. Szymański
wystarczy załączyć nt by przekonać się, że nie ustępuje linuksowi w