Re: Pliki-załączniki

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 02 Aug 2000 - 15:34:05 MET DST

On Wed, 2 Aug 2000, Szymon Sokol wrote:
[...]
>+ : nie bardzo sie moge zgodzic, zeby uzywac ftp musialbys po ktorejs stronie
>+ : miec serwer ftp co nie zawsze jest mozliwe [...]

>+ Być może. Ale jeśli tak, to mailem jest *tym bardziej* bez sensu,
>+ jasne? A co do serwera... serwer pocztowy musisz mieć po *obu*
>+ stronach, czy serwer FTP jest trudniej postawić niż serwer SMTP/POP3?
>+ IMHO nie...

 Szymonie, ty chyba za długo masz dostęp do sieci na specjalnych
zasadach -:)
 "Typowy biurokrata" ma dostęp do mailera, który poprzez inny
mailowy gateway łaczy się z kolejnym itp :] (im większa firma,
tym bardziej zblizamy się do tego wzorca) i *NIE MA* fizycznej
możliwości "zorganizowania" FTP przez kilka firewalli.
 Koncept "no to stawiamy serwery FTP na pecetach i dialupem
po 020" (coś w tej okolicy krążyło w sugestiach) grozi poważnymi
konsekwencjami: przecież właśnie organizujesz włam do sieci
firmy, obchodząc firewall !
 A chyba nie proponujesz, żeby referent prywatnie i z domu
wysyłał potrzebne zbiory - tylko po to, żeby *nie* używać
SMTP (które "legalnie" i *po to* żeby wysyłać .DOC ma w firmie) ?

 Gotfryd
(z pozdrowieniami do wszystkich w tym wątku)

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.