Re: Ciekawostka dropsa... czyli kolejna inwestycja tp.internet

Autor: Marcin Bohosiewicz (marcus_at_venus.pk.edu.pl)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 01:41:43 MET DST

Michal Zalewski <lcamtuf_at_dione.ids.pl> wrote:
: On 30 Jul 2000, Michal 'CeFeK' Nazarewicz wrote:

[..]

: Wydaje mi sie, ze np. NASK, Formusy itp nie wypadaja szczegolnie blado w
: duzych aglomeracjach w porownaniu z Polpakiem. I tylko o tym przypadku
: mowie. To ze w wielu miejscach nie ma alternatywy jest kwestia
: bezsprzeczna. ALE TO NIE JEST KRAKOW!

To nie znasz Krakowa! W Krakowie do niedawna w Centrum jedynym telefonem
firmy byla komorka, bo... gzyms kamienicy zabytkowy i kabla polozyc
konserwator nie pozwola. Infrastruktura poprawila sie conieco dopiero rok
temu z okazji wizyty Jana Pawla II (po to wtedy tyle budek telefonicznych
nastawiali... zeby kable zostaly na potem).

:> To ja mam tak samo, z tym, że bojówki beżowe. A w tramwaju możemy się
:> spotkać. Powiedz mi więc, dlaczego będąc na podobnym stanowisku do
:> Twojego, widzę świat zupełnie inaczej? Dlaczego, mieszkając tak jak
:> Ty, w Warszawie, nie jestem w stanie uwierzyć Ci, że "są łącza stałe i
:> radiolinie", i że są tanie? Ja wiem -- dlatego, że próbowałem to
:> załatwić.
I z jakim skutkiem?

: Ja probowalem zalatwic dzierzawki, i nie bylo to jakies szczegolnie
: ciezkie w Wawie (fakt, poza scislym Centrum, ale tez nie na
: przedmiesciach), choc pewnie kazdy ma w tej materii inne
: doswiadczenia.
Zadanie testowe: Ursynow, okolice Multikina... da sie czy nie?

Zmierzam tylko do tego, ze
: _TEN_CZLOWIEK_MA_ALTERNATYWE_DLA_020... Tak jak napisalem dalej (co
: wyciales?), moze nawet korzystac z dialupu do innego providera, ktory ma
: wlasny mniejszy lub wiekszy szkielet (i wlasne wyjscie na swiat lub
: wyjscie inne niz polpakowe).

To moze od razu modemem po miedzymiastowej/miedzynarodowej i zamiast
laczyc sie internetem laczyc sie wybierajac rozne dial-upy... Mam tak
i czasami sie to przydaje... tak jak PlusGSM i 14400, co pozwala
na szybsze polaczenie niz przez Polpak - akurat ja dosc czesto sie lacze z
Warszawy do woj. malopolskiego - tak ze do pppd skrypcikow jest kilka...

:> Przed chwilą były to dziesiątki. Teraz jest kilku. I nie "wyjścia na
:> świat", bo drogi i tak są trzy -- GTS/Ebone, TPSA oraz NASK. Nic
:> więcej.
Jeszcze chyba pozostaje wlasna dwustronna satelita - jest wszystko (z BGP
wlacznie) tylko cena odstrasza - 4000Euro/mies. za 2Mbit w dol i 256 w gore.

[..]

: Przecietny obywatel zarabiajacy 1700 zl (brutto ;) i majacy piecioro
: dzieci na ogol nie ma komputera. Grafik w firmie w Krakowie zarabia
: _raczej_ wiecej. I prosze, nie dyskutujmy o krzywdzacych dysproporcjach w

To w Warszawie! W Krakowie place sa niskie, czego efektem jest to co mozna
zaobserwowac w pociagach rel. Krakow-Warszawa w niedziele wieczorem i
Warszawa-Krakow w piatki. I wytlumacz to zjawisko....

Pozdrawiam

M. /Krakus na wygnaniu.../

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus_at_venus.pk.edu.pl == |-
-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus_at_pld.org.pl      == |-