Re: Ciekawostka dropsa... czyli kolejna inwestycja tp.internet

Autor: Bartek Kwinta (bakwi_at_interia.WYTNIJ_TO.pl)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 02:59:42 MET DST

On Mon, 31 Jul 2000 10:32:08 +0200, Michal Zalewski
<lcamtuf_at_dione.ids.pl> wrote:

>CO TY BREDZISZ?:P Jakie 90%, jakiej sieci?!:) Po pierwsze primo, siec nie
>nalezy do nikogo. Po drugie primo, jesli chodzi o wezly, to ma ich w
>Polsce calkiem sporo wielu innych operatorow niezaleznych od TPSa
>(np. wspomniani IPartners, Formus, NASK etc etc).

Widzisz, ja mowie o tej sieci co to ja widzi biuralistka, lekarz albo
doktor nauk humanistycznych...
jak o tych drutach w scianie mowie co to w wiekszosci krajow europy
staja sie kolejnym okienkiem w domu za cene ktora nie zmusza to
rezygnowania z kupowania szynki.
Na boardy Formusa wyzej wymienieni patrza jak na reklamy Mercedesa S

>PKP jest przediebiorstwem panstwowym z gigantycznym zadluzeniem. TPSa jest
>spolka gieldowa, z najwyzszym zyskiem w Polsce. Widzisz roznice?

Masz racje, zeby pojechac z Krakowa do Szczecina mozna skorzystac z
samochodu, taksowki, samolotu, autostopu...

>zarabia na tym polu zgodnie z zasadami
>rynkowymi - jesli zaoferuje uslugi 5 razy drozej niz inny operator
>Internetu, ludzie nie beda podlaczali sie do TPSa.

Powiem brzydko - wez sie popukaj co?

>Och nie, zupelnie nie to mialem na mysli. Powaznie, tylko po prostu nie
>moge rozglaszac informacji o projektach zanim jeszcze zostaly podane do
>informacji publicznej.

No dobra - Kulagowski dogadal sie z Solorzem.. o to chodzi?
Za rok wyprzedzimy USA o dwie dlugosci ;)
Jeszcze bedzie przepieknie. jeszcze bedzie...

>Hm? Swego czasu, a bylo to dawno (rok?) temu, chcialem sobie pociagnac 5
>km dzierzawki, i wychodzilo... miesiecznie cos kolo 300 zl? Ale moze sie
>myle.

I nie skorzystales a takiej okazji ;)?

>I chcialem tylko powiedziec, ze wybor jest w
>jego rekach - wybor typu zaplacenie 50 zl innemu providerowi, albo
>zaplacenie nawet wiekszej kasy za dzierzawke - bo pewnie go na to stac (ma
>SDI?) - albo zrobienie czegos innego.

W listopadzie glosno mowiono o tym ze dzieki SDI male firmy zyskaja
dostep.. itepe itede...
dzisiaj dzwonilem (012) 638 08 00 - takie biuro w Krakowie...
padlo zwyczajowe "za jakies dwa miesiace"
6 tygodni temu padlo "od 1 lipca"

Reszta wyciachana bo nie mam sily juz polemizowac z Twoim
klapkowzrokiem polaczonym z warszawocentryzmem (sorki tych wszystkich
ktorzy poczuja sie urazeni - tak jak jest prowincjonalizm tak istnieje
warszawocentryzm)
Ten 'koles' z ktorym polemizujesz jakos tak czuje ze gdyby pol miasta
nie bylo udekorowane billboardami do jakas realna mozliwosc jaka jest
SDI bylaby w prawie milionowym miescie cialem a nie duchem krazacym
nad miastem. Bo zeby rozwiazac te trudnosci trzeba zatrudnic kilku
ludzi ktorzy wezma obcegi, mierniki i takie tam szpeja co spowoduje ze
w jakims czasie kilka tysiecy osob zdecyduje sie wysupla srednia
krajowa za 'aktywacje uslugi'.

Owszem - moze patrzac z Warszawy taki szarak co bedzie placil
miesiecznie 160 zlociszy to zaden klient w zestawieniu z 'klyentami'
ktorych ma tp.internet.
Bo to trzeba troche szerzej otworzyc oczka i zobaczyc ze internet jest
primo zjawiskiem spoleczno-medialnym a dopiero secundo biznesikiem
polegajacym na sprzedawaniu minimalnych uslug za maksymalna cene i
sztuka robienia 'publicity' wokol tego ze na poczatku byl chaos...
To ze bez owych szarakow wasi 'klyenci' moga sobie....
..to widac przekracza mozliwosci pojmowania i wyobrazenia sobie jak
ten swiat moglby - ale nie bedzie wygladac za 5 lat.

I prosze przestan ciagle powtarzac ze tp.internet to cos zupelnie
innego niz TPSA.
Funkcjonalnie i personalnie - owszem - dwie rozne rzeczy.
Ale finansowo to 70 tys pracownikow a wsrod nich nawet pewnie te
panienki w studio.tpi maja juz jakis parasol na najblizsze 2 lata -
bo w umowie prywatyzacyjnej jest paragraf dotyczacy zachowania
zatrudnienia na niezmienionym poziomie.
A za kilka miesiecy TPSA kupi za duze pieniadze od France Telekom
akcje.... Centertela :) Zalozysz sie? Poszukamy tego postu na Deja :)

Co do tego ze 'sa mozliwosci, warunki i dobra wola' - kazdego
przyczolka bronicie jak tylko mozna. Nawet oczywista sprawa prefiksow
zostala przez was oprotestowana bo to sie niby "bedzie ludziom mylic
wiec dla ulatwienia lepiej bedzie jak siec TPSA bedzie bez prefiksu
albo prefiks bedzie 01"
Co do tego ze.. a zreszta juz nie bede sie zrzymal... obiecuje ;)
EOT

Pozdro
Bartek Kiwnta
bakwi_at_interia.pl